Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Vissza a főoldalra


Forrás: http://www.gothic2.gportal.hu

Gothic 2 - A Khorinisi Sárkányok

 

Évekkel ezelőtt elkészült egy kalandjáték, mely sokáig csak német nyelven volt elérhető. A játék nagyon jól kidolgozott volt, az NPC-k végezték a rendes napi rutinmunkákat, és a történet is kellemes volt. Végül a rajongók kérésének engedve elkészült az angol nyelvű változat, majd később folytatás is, a Gothic II.

A második epizód is remekül eltalált játék lett, bár a környezet talán kevésbé élő, mint elődjében volt. A történet ott folytatódik, ahol az első rész véget ért: miután megöltük a Sleepert, bent szorulunk a barlangban. Három hét telik el, mire Xardas a mágus kiteleportál minket onnan, addig páncélunk mágikus ereje tart életbe minket. Közben rengeteg dolog történik a külvilágban. A mágikus védőburok eltűnik a börtön fölül, a rabok kiszabadulnak, és az egyik gazda fel is fogadja őket, hogy a király katonái ellen megvédje magát. A szigetre megérkeznek a paladikok is, ők az egyetlen városkában szállásolják el magukat. Hogy a távozás még nehezebb legyen, Xardas elmeséli, hogy a Sleeper távozása előtt utolsó kiáltásával összehívta a gonosz lényeket mindenhonnan, jönnek a goblinok, orkok és a sárkányok is.

Sajnos mikor Xardas megment minket, ott marad az összes felszerelésünk a templomban, de ami még rosszabb, hogy annyira legyengülünk, hogy kezdhetjük előröl a fejlődést. Minden szintlépéskor kapunk pontokat, melyekből tanároknál fejleszthetjük a tulajdonságainkat vagy tanulhatunk különféle dolgokat, mint vívás, vadászat, lopakodás, kovácsmesterség. A harci képességek össze vannak kapcsolva, így egy bizonyos szint felett már fejleszteni kell a kétkezes fegyver skillt is, ha az egykezest növeljük. Ez ugyanígy igaz az íjra és a számszeríjra is. Mindent semmiképp sem tanulhatunk meg, így ajánlott már az elején elhatározni, hogy mit akarunk, varázslót esetleg közelharci vagy távolsági fegyverekkel jól bánó harcost.

A szigeten uralkodó politikai helyzet miatt nekünk is el kell dönteni hamar, hogy hol állunk: csatlakozhatunk a volt rabokhoz, megpróbálhatunk bekerülni a paladinok közé, esetleg elmehetünk tanulni a kolostorba és tűzvarázslóvá válni. Persze ez nem lesz ilyen egyszerű. Ha lovagok akarunk lenni, akkor előbb a milíciához kell csatlakozni, de ennek csak a városka polgára lehet a tagja, polgárjogot csak az kap, aki állandó állással rendelkezik, állást pedig csak az, akit elfogad az egyik mester és még legalább négy azt mondja hogy maradhat. A tűzvarázslóknál látszólag egyszerűbb a helyzet, ott csak ezer arany és egy bárány kell a bejutáshoz. Ekkora összeget viszont nehéz lesz összeszedni, és bárányt sem egyszerű venni helyi gazdáktól. A volt börtöntelep lakóinál a városihoz hasonló sort kell bejárnunk.

A kapott képességpontokat rengeteg mindenre fordíthatjuk majd. Fejleszthetjük képességeinket, amire szükség is lesz, hisz minden fegyvernél meg van határozva milyen minimális képesség kell a használatához, illetve a manna is így növelhető. Tanulhatunk belőle harci képzettségeket, mint egykezes és kétkezes fegyverhasználat, íjászat és számszeríjászat, tanulhatunk varázslatokat, a vadászat trükkjeit, ezek segítségével az elejtett vadakból szerezhetünk eladható részeket, lopakodást, zárnyitást és varázsital-főzést is, kotyvaszthatunk majd gyógyitalokat, mannavisszaállítót, sőt akár olyat is, ami megnöveli valamely tulajdonságunkat permanensen.

A játék egyik hatalmas előnye, hogy nagyon keveset tölt: ha egyszer betöltötte az adott pályarészt, onnantól fogva nem kell semmi más neki, játszhatunk nyugodtan. Összesen három pályarész van, két hatalmas szabadtéri rész és a végén egy gigantikus barlang. Az első két helyszín között szabadon átjárhatunk majd, ha eléggé előrehaladtunk a játékban, míg az utolsó helyszínről nincs visszaút.

A harcrendszer szerencsére nem lett túl bonyolult. Ha elővesszük a fegyverünk az egérgombbal és a mozgásirányok egyszerre megnyomásával irthatjuk ellenfelünk. Az íjjakkal addig lőhetünk, míg van nyílvessző, a varázslatokkal pedig míg van mannánk. Vigyázni kell, mert nem ostobák a szörnyek, könnyen bekeríthetnek minket, ha nem figyelünk eléggé. A fegyverek és bekészített varázslatok között a számbillentyűkkel váltogathatunk.

A játék grafikája nem nevezhető különösebben jónak, viszont figyelembe kell venni azt is, hogy néha hatalmas belátható területek vannak, és ezekkel is könnyedén megbirkózik az engine. A szörnyek és az NPC-k tűrhetően kidolgozottak, a környezetre se lehet igazán panasz, de a mai csillogó villogó játékok mellett elég csúnyácska szegényem. A hangokra is körülbelül ugyanaz vonatkozik, mint a grafikára: semmi komoly probléma nincs vele, de igazán dicshimnuszokat se zengenék róla. Hosszú távon eléggé megunhatóak a zenék is, és a goblinok halálhörgése is csak az idegeket borzolja kellő játékmennyiség után.

Összességébe egy kellemes külsőnézetes akció-RPG-t sikerült összehozni a készítőknek, melyet magáért a játékért érdemes végigjátszani mindenkép. Senkit ne riasszon el a grafika, sokat veszít, ha kihagyja a programot. A stílus rajongóinak pedig kötelező darab.

 

 

Állatok

A gothic2 állatvilága hasollít az elsőrész állataira.Maradt is egypár az egyből (pl:dögevők,lopakodók,farkasok,ragadozók,trollok,árnyékfutó,tárnarák,húspoloska,disznópatkány,stb.)

Biztos ti is észrevettétek,hogy ezeknek az állatoknak vagy szörnyeknek csak a nevük változott meg,de van jó pár új faj is. Egy,két szörnyről leírok amit tudok.Hol találhatóak,mi a jellemző tulajdonságuk,és ha tudok képet is teszek fel róluk.

Dögevő:

Szinte minden hol elő fordulnak, fellehet már a visító hangjukról is felismerni de már nehezebb őket elintézni.A húsuk ért is vadásszák őket.Még egy dolog egyedül gyenge de ha csapatostúl jönnek erősebbek.

Ragadozó:

Már benne van a nevébe,hogy ragadozó természetesen húst eszik,fogáért,karmáért vadásszák.Nem rögtön támad mint a dögevő egy kicsit lassabban közelít feléd meg várja a kellő pillanatot és lecsap éles karmaival.Csak néha jár egyedül,mert az is az egyik tulajdonsága,hogy mindig csapatogban fordul elő, így nagyon nehéz őket levágni.

Birka:

Háziállat,húsáért,bundájáért tenyésztik.A földeken birka pásztor őrzi, mert nagyon könnyű öket levágni.Főleg farkasoktól és egyéb állatoktól kell félteni.

Farkas:

Hát nem tudok róla ojan sok mindent elmondani,hasollít az igazi farkashoz.Ha életben akar maradni falkában kell élnie.

Sárkányrabló:

Hasolló a testfelépításe mint a ragadozónak sőtt az életmódja is hasonló.Csak a színe más és tüskék állnak ki a testéből.

Árnyékfutó:

Egy vérszomjas fenevad,barlangokban és sűrű erdőgben fordul elő.Bivaly erős.Nappal érdemes megtámadni mert ilyenkor szunyókál.A vértocsák meg a csont kupacokat kell követni és biztos hogy megtaláljátok.

Óriáspatkány:

Ő, egy jól megtermett rágcsáló,nagyon könnyü ellen fél.Kis zugokban vagy erdőben él.Mindenevő.

Lopakódó:

Vízközelében,vízben él,kiválló úszó több fős csapatokba él.Az kösse fel a gatyáját ha üldözésbe veszi,mert nehezen aggya fel.

Varán:

Gyíkhez hasolló csak egy kicsit nagyobb,vízben érzi jól magát.Aragadozók számára nehéz elkapni mert eléggé fürge.Nem nehéz megtalálni.

Tűzvarán:

Nem éppen egy elszaporodott szörny,és ha elő fordul nem egyedül találja meg az illető.A támadása,hogy tűzzel le okádja az ellenfelét.

Húspoloska:

Szemetes környéken fordul elő,kiválló ragu készül belőle,nem mondható ellenfélnek mert meg sem támad.Apró kis bogár.Ciripelő hangukról felismerhetőek.

Vérlégy:

Idegesítő légy,csak jól megnőtt.Fullánkja és a szárnya levágható.Elég gyakran előfordulnak tóparton,erdőben,sík területen,földeken.Nem fordult még velem elő,hogy egy magában lett volna én mindig csapatban találkoztam velük.

Tárnarák:

Ízelt lábú állat,föleg barlangban vagy bányákban fordul elő.Az első részében is találkozhatunk Tárnarák királynővel,ő szaporodik 10-15 tojástrak.Mindent megy támad ami mozog vagy él.Megint az első részre térek vissza a Szekta táborosok az álkapcsát levágták mert ebből nyertek véladékot,hogy megidázzék az Alvót közben az egy Szörnyeteg!!!!!!

Földrabló:

Ez a teremtmény mindenhol elő fordul,föleg a földeken hát ezért hívják földrablónak és ha közelvan egy földműves jajj neki.

Fegyverek

A lista még nem teljes, néhány speciális fegyvert még nem tudtam megnézni.

Egykezes fegyverek:

Fegyver Neve:
Követelmény:
Sebzés:
Tor
Piszkavas
Sarló
Szegecs
Maleth Sétabotja
Sétabot
Dorong
Milícia rövidkard
Bárd
Kovácskalapács
Rozsdás rövidkard
Kis kasza
Szeges bunkó
Farkaspenge
Rozsdás kard
Rövidkard
Szögesbunkó
Párbajtor
Farkasfog
Harci bunkó
Alrik kardja
Durva kard
Durva csatabárd
Durva széleskard
Bírói jogar
Nemes rövidkard
Nehéz szögesbunkó
Harci kalapács
Durva hosszúkard
Lovagkard
Hajóács fejszéje
Sajátkovácsolású kard
Kalózszablya
Koponyalékelo
Nemes kard
Kotöro
Hosszúkard
Szakállas fejsze
Buzogány
Duplaélu fejsze
Érc hosszúkard
Durva fattyúkard
Csatacsillag
Nemes hosszúkard
Buzogány
Rubinpenge
Szablya
Nemes fattyúkard
Varjúcsor
Nyers ércpenge
Inkvizítor
Érc fattyúkard
Feros kardja
Nehéz harci kalapács
Kínzó fejsze
El Bastardo
Mesterkard
Orkmészárló
Megszentelt ércpenge
Érc harci penge
Innos Haragja
Érc Sárkányölo
Ero 5
Ero 5
Ero 5
Ero 10
Ero 5
Ero 5
Ero 10
Ero 10
Ero 10
Ero 10
Ero 10
Ero 10
Ero 10
Ero 10
Ero 10
Ero 10
Ero 10
Ügyesség 10
Ero 10
Ero 20
Ero 20
Ero 20
Ero 20
Ero 20
Ero 20
Ero 15
Ero 20
Ero 30
Ero 30
Ero 30
Ero 25
Ero 20
Ero 20
Ero 30
Ero 30
Ero 25
Ero 27
Ero 40
Ero 40
Ero 35
Ero 40
Ero 45
Ero 45
Ero 35
Ero 45
Ero 50
Ügyesség 50
Ero 60
Ero 50
Ero 40
Ero 50
Ero 50
Ero 50
Ero 70
Ero 65
Ero 65
Ügyesség 65
Ero 65
Ero 40
Ero 65
Ero 40
Ero 80
5
5
7
8
8
8
10
10
10
10
12
12
12
12
15
16
18
18
20
22
25
25
25
25
25
25
28
28
30
30
30
30
30
35
35
35
37
40
40
40
45
45
45
45
50
50
50
58
58
60
60
60
60
65
65
65
65
65
70
75
80
90

 

Kétkezes fegyverek:

Fegyver Neve:
Követelmény:
Sebzés:
Csákány
Favágó Fejsze
Harci bot
Rozsdás kétkezes kard
Rozsdás fejsze
Alabárd
Könnyu ork fejsze
Könnyu kétkezes
Bunkósbot
Szent Kalapács
Közepes ork fejsze
Durva kétkezes kard
Durva harci fejsze
Rod kétkezese
Könnyu harci bárd
Hüllokard
Nehéz ork fejsze
Lovag kétkezes
Brutális ork fejsze
Ork harci kard
Érc kétkezes
Kétkezes kard
Harci fejsze
Rúna - Hatalom
Nehéz kétkezes kard
Nyers ércpenge
Görbe kard
Csatabárd
Nehéz érc-kétkezes
Viharhozó
Barbár csatabárd
Rohamfejsze
Sárkánypenge
A Lovagrend Kardja
Nehéz érc harci penge
Szent Kivégzo
Nagy Érc Sárkányölo
Ero 25
Ero 25
Ero 15
Ero 25
Ero 25
Ero 20
Ero 50
Ero 30
Ero 20
(Ero 10)
Ero 55
Ero 40
Ero 40
Ero 30
Ero 30
Ero 80
Ero 60
Ero 40
Ero 65
Ero 70
Ero 50
Ero 60
Ero 60
Ero 60
Ero 68
Ero 50
Ero 70
Ero 70
Ero 70
Ero 65
Ero 75
Ero 80
Ero 80
Ero 50
Ero 90
Ero 50
Ero 100
20
20
20
25
25
28
30
32
32
35
35
35
35
35
35
40
40
40
45
50
50
55
60
60
68
70
70
70
70
75
75
80
80
85
90
100
110

 

Íjak:

Fegyver Neve:
Követelmény:
Sebzés:
Rövidíj
Íj
Mezei íj
Bosper vadászíja
Vadász íj
Szilfa íj
Összetett íj
Koris íj
Hosszúíj
Bükkfa íj
Csont íj
Tölgyfa íj
Harci íj
Sárkány íj
Ügyesség 10
Ügyesség 20
Ügyesség 20
Ügyesség 30
Ügyesség 30
Ügyesség 35
Ügyesség 45
Ügyesség 50
Ügyesség 60
Ügyesség 65
Ügyesség 75
Ügyesség 80
Ügyesség 90
Ügyesség 95
15
20
25
30
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75

 

Számszeríjak:

Fegyver Neve:
Követelmény:
Sebzés:
Számszeríj
Sengrath számszeríja
Dragomir számszeríja
Könnyu számszeríj
Számszeríj
Harci számszeríj
Nehéz számszeríj
Sárkányölo számszeríj
Ügyesség 20
Ügyesség 20
Ügyesség 25
Ügyesség 25
Ügyesség 40
Ügyesség 55
Ügyesség 70
Ügyesség 85
20
20
40
40
55
70
85
100