Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Vissza a főoldalra

Második Fejezet

Gyõzõdj meg róla, hogy minden küldetést megcsináltál, amit tudtál, és az sem árt, ha a térképet is teljesen bejártad. Beállítottságtól függõen valószínûleg lesz ugyan néhány szörny, akit nem fogsz tudni megverni (pl. a csontvázaknak legalább a fele), de minél többet megölsz, annál fejlettebb lesz a karaktered.

Beszélj a tanácsházán Lord Hagennel. Kérdezz meg tõle mindent, amit lehet, és máris kezdõdik a második fejezet.

Ebben a fejezetben a fõ küldetés a 'Bizonyíték', ezt a fejezet végén találod.

Mielõtt bármit csinálsz, menj vissza arra a helyre, amit az elsõ fejezetben megjegyeztél (az elsõ csapat banditánál, ahol a képedet is találtad). Öld meg a varánokat, és a fennsík magasabbik oldalán, a fák között találsz egy amulettet. Zsoldossal +15 Életerõ amulettet, Milíciával +15 Ügyesség amulettet fogsz itt találni.

Vedd fel a küldetéseket, amiket ezen a térképen lehet, majd irány a hágó. Ha nagyon tápos vagy, akkor megpróbálhatsz a hágón átkelni úgy, hogy megölöd az orkokat. Ha mégsem sikerül (ez a valószínûbb:) ), akkor a hágó elején (az elsõ és a második kanyar között, a fiatal farkasok után) lesz egy járat balra, ezen kikerülheted az orkokat.

Küldetés: Fernando üzlete (Khorinis, Felsõváros)

 

Amint meglát, Fernando megszólít, és megkér, hogy derítsd ki neki, hogy mi a helyzet az ércbányászattal a bányavölgyben. Ezt a küldetést csak akkor fogod tudni befejezni, amikor a fõ küldetés megoldása után visszatérsz a bányavölgybõl, akkor beszélj majd újra Fernandoval.

Küldetés: Egy szextáns (Khorinis, Tolvajcéh)

Ezt a küldetést Ramirez adja, egy szextánst kell szerezned valahonnan. Az egyetlen hely, ahol találhatsz egyet, az a negyedik fejezetben a kõsárkány kincse (ha NAGYON tápos vagy, akkor megszerezhetõ a második fejezetben, esetleg próbálkozhatsz Gyorsaság Elixírrel is berohanni a kincshez).

Küldetés: Az üzenet (Khorinis)

Vatras megszólít, amint találkozik veled, és megkér, hogy juttasd el az üzenetét Isgaroth-nak. Menj el a tûzmágushoz (a Kolostorba vezetõ úton találod), és add át neki az üzenetet, majd menj vissza Vatrashoz a jutalmadért (válaszd a harmadikat, a Királyszárt).

Küldetés: A rossz hír (Bányavölgy)

Ahogy átmész a bányavölgybe, indulj el balra a barlangból az úton (elõtte azért menj át a hídon, és szedd össze a teleport rúnát). A völgybe vezetõ út mellett áll Jergan. Kérd a segítségét, és elmondja, hogy hogyan juthatsz be a várba, cserébe el kell vinned a hírt Oricnak, hogy a testvére meghalt. A várba hátulról juthatsz be. Jergantól menj le a folyóhoz, és indulj el az innensõ partján balra. Egy helyen a túlparton egy nagy csapat Dögevõt fogsz látni, itt kelj át a folyón, öld meg õket, majd indulj tovább balra az úton. Tartsd az ork ostromgyûrût a jobb oldaladon, és indulj körbe a vár körül. Egy helyen egy hatalmas faltörõ kos roncsai vannak a fal mellett, ezen kell felszaladnod, hogy bejuss a várba. A várban keresd meg Oricot, és mondd el neki a rossz hírt.

Küldetés: Hús (Bányavölgyi vár)

Beszélj Parlaffal, és kérdezd meg mi a helyzet. Elmondja, hogy Engar, aki a kajáért felelõs, egyre kisebb adagokat ad ki az embereknek. Menj be az épületbe, és beszélj Engarral. Említsd meg neki amit hallottál, és ajánld fel a segítségedet. A feladat 24 hús (nyers hús, sült hús, sonka, stb.) összegyûjtése, jó eséllyel van is nálad ennyi. Ezt add oda neki, és már is kész a küldetés.

Küldetés: Arany Brutusnak (Bányavölgyi vár)

Az saroktoronyban találod Brutust, kérdezd meg tõle, hogy mit kell tenned, hogy tanítson. Egy társa, Den meglépett a pénzével, ezt kell visszaszerezned. Menj vissza Jerganhoz, és indulj el az úton tovább, a hegyekkel a jobb oldaladon. Amikor az út elkanyarodik a sziklafaltól, kövesd inkább a sziklafalat, és hamarosan rábukkansz Den holttestére. Vedd el mindenét, és az aranyakat vidd vissza Brutusnak. Ettõl kezdve tanulhatsz nála Erõt.

Küldetés: Gorn kiszabadítása (Bányavölgyi vár)

A vár templomában találod Miltent, beszélj vele, és faggasd ki mindenrõl. Kiderül, hogy Gorn a vár tömlöcében van, és ki kellene szabadítani onnan. Menj Garondhoz, és mondd meg neki, hogy szeretnéd, ha szabadon engedné Gornt. Azt válaszolja, hogy megveheted a szabadságát 1000 aranyért. Fizesd ki, és menj Gerondhoz (Diego-tól kérhetsz 300 aranyat, amikor találkozol vele, illetve Milten is ad 250-et, ha beszélsz vele az árról). Mondd meg neki, hogy Garond küldött, és menj be a börtönbe. Nyisd ki az ajtókat, és beszélj Gornnal. Ha Zsoldos vagy, akkor Gorn ad neked egy 'Közepes Zsoldosvért'-et.

Küldetés: Bányászok és érc (Bányavölgyi vár)

Beszélj Garonddal, és õ azt mondja, hogy ad neked bizonyítékot a sárkányok jelenlétére, de elõbb ki kell derítened, hogy állnak a bányászai. Kérdezz rá, hogy hol találod õket, erre ad egy térképet, amin bejelölte, hogy hol vannak a bányászok. Beszélj Parcivallal is, tõle is kérdezz meg mindent, mielõtt elindulsz. Kezdd az északi bányával. Menj oda, és beszélj Grimes-szal, hogy megtudd, a csapat vezetõje elindult a kastély felé. Õt kell megkeresned. A térképen a várostól egy kicsivel nyugatra egy házat láthatsz, oda kell menned. Beszélj a lovaggal a ház mögötti barlangban, és mondd meg, hogy Lord Hagen küldött. A középsõ táborban a 'Ragadozóvadászat' küldetést kell teljesítened, amint megvan, kérdezd meg Fajeth-tõl, hogy mennyi ércet tudtak bányászni. A harmadik tábort sajnos tárnarákok kiirtották, az egyetlen túlélõ, Diego, elmenekült a ládákkal. Diegot a középsõ tábortól északra, a mocsártól egy kicsit keletre találod egy barlangban (a csapat találkahelye az elsõ részben). Beszélj vele, és õ elmondja, hogy mennyi ércet sikerült bányászni, és hogy hol rejtette el (ott van mögötte:) ). Mivel mindhárom táborról van már információd, menj vissza Garondhoz, és jelents neki, majd kérd el tõle a levelet, amit ígért (minden tábor után külön is visszamehetsz jelenteni, külön kapsz jutalmat értük).

Küldetés: Ragadozóvadászat (Bányavölgy, középsõ bányatábor)

Beszélj Fajeth-szal, és kérdezd meg, miben tudsz neki segíteni. Elmondja, hogy ragadozók vették körül a táborukat, és csak arra várnak, hogy lecsaphassanak. Azt akarja, hogy vadászd le az összeset. Beszélj Bilgottal, és vállald el, hogy segítesz neki, így elmondja, hogy a ragadozók falkavezérét is meg kell ölnöd a sikerhez. Ha beszélsz még Jergannal is, akkor õ itt meg tud tanítani a karmok kinyerésére. Járd körbe a tábor körüli környéket, és ölj meg minden ragadozót. A falkavezért északon, az ork õrtorony alatt találod. Ha mindet elintézted, menj vissza Fajeth-hez, és jelents neki.

Küldetés: Bilgot menekülése (Bányavölgy, középsõ bányatábor)

Bilgot csak akkor segít neked levadászni a ragadozókat, ha utána segítesz neki kijutni a bányavölgybõl. Egyezz bele, és amint a 'Ragadozóvadászat' küldetést megoldottad, vidd ki Bilgotot a bányavölgy bejáratához. Amíg Bilgotot vezeted, ne nagyon csatázz, mert nincs sem jó páncélja, sem sok életereje (és persze nekimegy olyan ellenfeleknek is, akik ellen semmi esélye).

Küldetés: Tengron gyûrûje (Bányavölgy, középsõ bányatábor)

A táborban beszélj Tengronnal, és mondd el neki, hogy mi a helyzet a várban. Ad egy gyûrût, amit el kell vinned Udarnak, akit rögtön a vár bejáratánál találsz. A gyûrût megtarthatnád (+5 Életerõ), de mivel mostanra már egészen biztosan jobb gyûrûid vannak, érdemesebb visszaadni.

Küldetés: Rákpáncél vért (Bányavölgy)

Indulj el a várból kifelé, le az ork ostromgépen, és egyenesen tovább egészen a folyóig. Ússz át a túlpartra, majd fordulj jobbra. Kövesd a folyót, ameddig tudod, el a tó mellett, és amikor elérsz egy hídhoz, ahol a folyó alázúdul egy szakadékba, menj tovább a folyásirányba (ne menj át a hídon). Ha itt jobbra nézel, a túloldalon egy emelkedõt látsz. Oda menj fel, és menj végig a domb jobboldali peremén. Így jutsz el Gestath táborába. Útközben a szörnyeket megölheted, de ha túl erõsek még, akkor csak fuss el mellettük (egy Gyorsaság Elixír jól jöhet). Beszélj Gestath-szal, és tudd meg tõle, hogy honnan van a páncélja. Kérdezd Wolfról, majd menj vissza a hágón, és keresd meg Wolfot Onar tanyáján. Kérdezz rá nála a páncélra, és õ hajlandó neked csinálni egyet (ingyen), ha hozol neki 10 rákpáncélt. Ha netán nem tudod, hogyan kell ezt kinyerni a tárnarákokból, akkor Wolf mostantól meg tudja tanítani neked. Tárnarákokat találsz Onar tanyájától nem messze a banditák bányájában, a Napkörnél egy elhagyatott bányában, a piramisnál a barlangban, valamint a 'Bányászok és Érc' küldetés alatt Silvestro bányájában.

Küldetés: Bizonyíték (Khorinis, Tanácsháza)

Ez a fejezet fõ küldetése, Lord Hagen elküld a Bányavölgybe, hogy szerezz bizonyítékot a sárkányok létezésérõl. A bányavölgyi várban (bejutáshoz lásd a 'Rossz Hír' küldetést) beszélj Garonddal, aki akkor hajlandó segíteni neked, ha elvégzed a 'Bányászok és Érc' küldetést. Tedd ezt, így Garondtól kapsz egy levelet, amiben leírja Lord Hagennek az expedíciója helyzetét, és ebben benne van a bizonyíték is. Indulj el vele vissza Khorinisba, és a Harmadik Fejezet elkezdése után add le Lord Hagennek.

Csapatfüggõ küldetések

Küldetés: változó (Onar tanyája - Zsoldos)

Attól függõen, hogy melyik feladatot teljesítetted Torlof próbájaként, most megkapod a másikat, cselekedj az ott leírtak szerint (amint Torlof meglát, elõáll a feladattal). Ha ezt a küldetést megcsináltad, akkor vehetnél Lee-tõl egy jobb páncélt, de ne tedd. A bányavölgyben, amint megcsinálod a 'Gorn kiszabadítása' küldetést, Gorn ad egyet ingyen.

Tippek a Második Fejezethez

- A Mágia Gyûrûje (+10 Védettség Mágia ellen): amint elkezdõdik a fejezet, menj vissza Xardashoz, és számolj be neki, kapsz rögtön egy gyûrût tõle.

- Az elsõ amulett (+15 Életerõ, +15 Ügyesség, vagy +10 Életerõ/+10 Mana): menj vissza ahhoz a barlanghoz, ahol elõször találkoztál banditákkal Xardas tornya, és Lobart farmja között. Ahogy kifelé jössz ebbõl a barlangból, a bal oldalon fel tudsz mászni a sziklafalra. Menj át a fák alatt, és menj fel balra a fennsíkra. Kövesd a baloldali sziklafalat (jobbról kerülj), és eljutsz egy rejtett helyre ahol két húspoloska van egy hulla körül. Szedd össze a cuccokat, és menj tovább a Varánok felé. Itt egy másik fennsík van, ahol viszonylag nagy szintkülönbség van a jobb és a bal oldal között. A felsõ oldalon (ahogy bemész, ez a bal oldal), a fák között találod az amulettet (Zsoldosnak az elsõ, Milíciának a második, Varázslónak a harmadik fajtát).

- Teleport a bányavölgyi hágóhoz: rögtön ahogy beérsz a bányavölgybe, vagy, ha az orkokon keresztül mész, akkor az út mentén az elsõ barlangnál van az út felett egy híd. Ide menj fel, és menj át a hídon. Itt van két földrabló, ezeket öld meg, és az egyik hordó tetején megtalálod a rúnát, amivel bármikor erre a helyre teleportálhatsz.

- Ügyesség Elixír: a bányavölgy bejáratától indulj el a vár felé, és ahol az út elkanyarodik a sziklafaltól a folyónál, ott kövesd a sziklafalat az út helyett. Menj el Den hullája mellett, és kövesd tovább a sziklafalat. Hamarosan eljutsz egy emelkedõhöz, aminek az egyik oldalán sziklák takarják el az emelkedõ tetejét. Azok mögött a sziklák mögött van egy csapat Sárkányrabló, õk õrzik az Elixírt.

- Teleport a bányavölgyi várhoz: a várban, a templom emeletén, egy asztalon találod a rúnát, amivel bármikor ebbe a terembe teleportálhatsz.

- A Vérlegyek mérge: a bányavölgyben, a vár fõépületének (ahol Garond, Parcival, és Oric vannak) emeletén van négy ajtó. Ebbõl kettõ a bejárat felõli falon, ezek nincsenek bezárva, de a hátsó falon lévõ kettõhöz kulcs kell. A két kulcs nélküli ajtó közül a baloldalin (a bejárat felõl bal) menj be, itt egy asztalon találod az 'Elsõ kulcs'-ot. A másik nyitható ajtót csak akkor nyisd ki, ha NEM vagy Zsoldos, egyébként még akkor is megtámadnak, ha lopakodsz. Ha nyitva van, akkor Zsoldosként is belopakodhatsz rajta. A 'Második kulcs'-ot a másik épületben találod, az Engar fölötti szobában, az emeleten. Neked most csak az elsõ kulcsra lesz szükséged, ez nyitja a hátsó fal jobboldali (a bejárat felõl) ajtaját. Ha Zsoldos vagy, akkor itt lehet, hogy megtámadnak, ebben az esetben teleportálj ki, majd vissza (lehet, hogy utána fizetned kell Garondnak 50 aranyat). Ha az ajtó nyitva, akkor rögtön vele szemben látsz egy asztalt, rajta pedig egy levelet. Ez az a jegyzet, amit elolvasva a vérlegyek fullánkja teljes gyógyulást okoz mérgezés helyett. Ha Milícia vagy Mágus vagy, akkor egyszerûen bemehetsz érte, Zsoldosként azonban vagy lopakodnod kell, vagy berohanni, felkapni, és kirohanni (ha megtámadnak, teleportálj el). Amint azt a jegyzet is írja, a szervezet egy idõ után hozzászokik ehhez, és akkor már nem lesz hatása a fullánkoknak (kb. 50-60 fullánk után), ezért érdemes ezt a megoldást csak akkor használni, ha nagyon gyorsan kell nagyon sokat gyógyulnod.

- Az Ércbõr Gyûrûje (+10 Védettség Fegyverek ellen): Ugyanabban a szobában, ahol a vérlegyek fullánkjáról szóló jegyzetet találtad, van egy folyosó jobbra. Itt van egy terem, benne egy ládával. A ládában találod a gyûrût, de amikor felveszed, a folyosón megjelenik egy Gyenge Csontváz. Ha elég erõs vagy, akkor akár meg is ölheted, de ha ez nem megy, akkor egyszerûen teleportálj ki innen.

- Mesterkard (Egykezes fegyver, Ügyesség 65, Sebzés 65): a legjobb Ügyesség alapú közelharci fegyver, az íjászok barátja. Kezdj bele Garond bányászos küldetésébe, és a két déli bánya közötti úton van egy elágazás dél felé. A középsõ bányától akár láthatod is erre a démontornyot, ami teljesen megegyezik Xardas tornyával (ez volt Xardas tornya az elsõ részben). Ide menj be, és elõször a földszintet, majd a legfelsõ szintet járd körbe, verd meg a goblin csontvázakat, és szedj össze mindent. A középsõ szinten van egy NAGYON erõs ellenfél, egy démon. elõször csald ki a két goblin csontvázat a közelebbi terembõl, öld meg õket, majd ments. Lépkedj be a terembe annyira az ajtó jobb oldalán, hogy a démon meginduljon feléd, majd gyorsan hátrálj ki a lépcsõhöz. A Démon elég jó eséllyel nem fog kiférni az ajtónyíláson, ha mégis, akkor tölts, és próbáld újra. Ha beragadt, akkor már csak elõ kell venned az íjadat (mondtam már, hogy mindig legyen nálad lõfegyver?:) ), és lõdd addig, míg mozog. Néha elõfordul, hogy nem tudsz rá célozni, pedig látod, hogy ott van az ajtóban, ilyenkor csak fordulj felé, és kezdj el lõni, el fogod találni így is. Ha meghalt, akkor a hátsó teremben intézd el a maradék goblin csontvázakat, és az egyik polcról máris leveheted a kardot.

- Teleport a régi démontoronyhoz: ugyanitt, a torony legfelsõ szintjén találod a rúnát, amivel bármikor ide teleportálhatsz.

- Az Erõ Amulettje (+15 Erõ): Amikor a 'Bányászok és Érc' küldetés alatt Marcos-t keresed (a legfelsõ bányánál), akkor továbbmehetsz azon az úton, amin hozzá eljutsz. Az út a vár felé vezet tovább (ha még nem csináltad ezt a küldetést, akkor Marcos a vártól kicsit nyugatra van a térképen, a térkép jelöl is ott egy házat), és kicsivel Marcos barlangja után leágazik egy mocsárba. Menj erre, és a következõ elágazásnál válaszd a baloldali járatot. Ha nem vagy elég erõs, hogy Hüllõemberekkel és Mocsári Cápákkal harcolj, akkor itt igyál meg egy Gyorsaság Elixírt. Fuss el a Hüllõemberek mellett, be a barlangba, és fuss végig rajta. A kijáratnál három Mocsári Cápa vár, fuss a bal oldalon, ki a barlangból, és végig a sziklafal tövében. Már a barlang kijáratánál látni fogsz emellett a fal mellett egy ferdén nõtt fát, és ahogy közelebb érsz, a fal felõli oldalán megpillanthatsz egy hullát (csontvázat). Õrajta van az amulett, kapd fel gyorsan, és teleportálj biztonságba (kivéve persze, ha megverted a szörnyeket).

- Az Erõ Gyûrûje (+5 Erõ): Indulj el a várból az ostromgépen lefelé, és amikor leérsz, fordulj jobbra. Kövesd ezt az utat (vagy legalább az irányt) egészen a hegy lábáig, ahol kettéágazik, és itt fordulj jobbra, de ne indulj el (ha az úgy könnyebb, akkor a rámpától mehetsz a folyóig is, ebben az esetben kövesd a folyót jobbra a hídig, és ott fordulj ismét jobbra, majd menj az úton az elsõ elágazásig). Egy völgybe vezet az eléd táruló út, melynek jobb oldalán egy lankásabb domb, a bal oldalán pedig a sziklafal van. A völgy alján a baloldali sziklafalat meg tudod mászni, tedd ezt. Mássz fel majdnem a tetejéig, és találni fogsz egy barlangot, itt van a gyûrû.

- Ércdarab vagy Rúnakõ: a 'Bányászok és Érc' küldetésben az északi bányától kicsit délre van egy vízesés. Itt a folyó túloldalán egy barlangot találsz, beszélj Kerves-szel, és vállald el, hogy segítesz neki. Semmi mást nem kell tenned, mint megölnöd a barlang környékén az összes Lopakodót. Ha ez megvan, akkor Zsoldosként és Milíciaként egy ércdarabot, Mágusként pedig egy üres rúnakövet ad cserébe.

 

Harmadik Fejezet

Amint a sárkányok létét bizonyító levéllel visszaérsz Khorinis térképére, megkezdõdik a Harmadik Fejezet. Indulj el a város felé, de útközben, a hágó kapujánál megállít egy fekete csuhás varázsló, és egy rövid 'Úgyis meghalsz' monológ után meg is támad. Öld meg, majd menj át a kapun. A túloldalon a lovagokat megölték, mindenképpen kutasd át õket, az egyiknél megtalálod a teleport rúnát, amivel bármikor ide teleportálhatsz a hágó bejáratához.

Rögtön itt megláthatod Lestert is (a patak másik oldalán), aki rád vár, és megszólít, ha közel mész hozzá. Elmondja, hogy amíg távol voltál, itt minden a feje tetejére állt, és ad egy teleport rúnát, hogy menj rögtön Xardashoz. Használd is a rúnát, és beszélj Xardas-szal. Most végre tudtál valamit tenni a játék elsõ küldetéséért, és egyben ez (Innos Szeme) lesz a fejezet fõ küldetése is, ezért ezt hagyom a végére.

A térképen rengeteg helyen, az utak mentén fekete csuhás Kutatók köröznek, és téged keresnek. Érdemes miattuk újra bejárni a térképet, de elég, ha az ötödik fejezetben, a sárkánytojások keresése közben teszed ezt meg. Ha elég közel vagy hozzájuk, amikor meglátnak, akkor jó eséllyel megátkoznak. Ha ez megtörténik, akkor nem tudsz rendesen aludni, rémálmok gyötörnek, és nem nyersz vissza sem Életerõt, sem Manát pihenés közben. Az átok leszedéséhez be kell jutnod a Kolostorba (ha nem vagy varázsló, akkor nézd meg az 'Innos Szeme' küldetést). Itt beszélj Pyrokarral az átokról, és õ némi pénzért cserébe ad neked két italt (Mágusnak ingyenes), ami elûzi ezt az átkot. Csak akkor kapsz tõle ilyen italt, ha a hátizsákodban már nincsen.

Küldetés: Gyógynövény Hildának (Lobart tanyája)

Útban Xardastól a város felé menj be Lobart házába, és beszélj a feleségével, Hildával. Hilda beteg, ajánld fel, hogy segítesz neki, és elmondja, hogy Vatrastól kellene elhoznod a gyógyszerét. Menj be a városba, kérd el Vatrastól a gyógyszert, és vidd vissza Hildának.

Küldetés: Diego aranya (Khorinis)

A városban, Matteo boltja elõtt találod a Harmadik Fejezetben Diego-t. Beszélj vele, és megkér, hogy keresd meg az erszényét, amit ott hagyott a bányavölgyben. Ha eddig még nem tetted meg, akkor itt a remek alkalom, hogy az orkokat kiirtsd a hágóból. Menj vissza a hágóhoz, és ezúttal indulj el a szurdokban tovább. Lépésrõl lépésre haladva öld meg az összes orkot, majd menj át a bányavölgybe. Az átjárótól jobbra találsz egy-két tárgyat, ezeket szedd össze, majd kövesd az utat lefelé, a tó partjára. Ahol az út elkanyarodik a víztõl, kövesd tovább a partot, és egy fatönkön megtalálod az erszényt. Menj vissza a városba, és add le az erszényt Diego-nak.

Küldetés: Diego üzlete (Khorinis)

Miután visszavitted neki a levelet, Diego ad még egy feladatot, egy levelet kell odaadnod Gerbrandt-nak a Felsõvárosban. Tedd pontosan ezt, mire az illetõ berezel, és odébbáll a városból egy idõre, és Diego átveszi a helyét a Felsõvárosban. Beszélj újra Diego-val, és kérd a részedet. Mostantól tanulhatsz Diego-nál Ügyességet.

Küldetés: Elveszett? (Khorinis)

 

A fogadóban kérdezd meg Hanna-t, hogy mi a helyzet, majd a következõ kérdésére válaszold azt, hogy természetesen érdekel mások problémája. Elmondja, hogy hiányol egyet a jegyzetei közül, és biztos benne, hogy az Brahimnak, a térképrajzolónak a kezébe került, amikor nemrég eladott neki néhány térképet. Menj le a kikötõbe, és vedd meg Brahimtól a 'Nagyon öreg térkép'-et, majd amikor utánad szól, kérdezz meg tõle mindent a térképrõl. Megnézheted a térképet, de ha elolvastad a Tippek részt az elsõ fejezetben, akkor már tudod, mit találsz ott, sõt, jó eséllyel már meg is találtad. Menj, és add vissza a térképet Hanna-nak.

Küldetés: Birkatolvajok (Akil tanyája)

Menj fel Akil házához, és beszélj vele. Kérdezd meg, mi történt mostanában, és elmondja, hogy valaki lopja a birkáit. Kérdezd meg, ki lehet, és hány birkát vitt el. A banditákra gyanakszik, akik az erdõben laknak. Menj ahhoz a barlanghoz, ahol a halas levelet találtad az Elsõ Fejezetben ('Bandita rajtaütés' küldetés), és találsz ott három banditát, akik közül az egyik rögtön leszólít. Mondd, hogy Akil birkáit lopták el, és hogy beversz nekik egyet, ha nem adják vissza. Na erre aztán meg is támadnak:), úgyhogy verd el õket. Menj be a barlangba, és mondd meg a birkának, hogy kövessen (beszélj vele), majd vidd vissza Akilhoz. Akilnak mondd meg, hogy nem kell többé a birkák miatt aggódnia, és add vissza neki a birkát is.

Küldetés: Bennet börtönben ül (Onar tanyája)

Onar tanyáján azonnal fel fog tûnni, hogy valami nincs rendjén, Bennet, a kovács nincs sehol. Beszélj Hodges-szal, a kovácssegéddel, és õ elmondja, hogy Bennetet lecsukták a Lovagok egy állítólagos gyilkosság miatt. Menj be Lee-hez, és kérdezz meg mindent Bennetrõl. Menj a városba, és a kaszárnyában, Andrétól balra találod a börtönt. Menj be (az õrnek mondd azt, hogy a foglyokhoz jöttél), nyisd ki Bennet celláját, és beszélj vele. Elmondja, hogy egy lovag megöléséért (Lothar) tartóztatták le, és állítólag van ellene egy tanú. Kérdezd meg, hogy ki vezeti ellene a nyomozást, és menj Lord Hagenhez a tanácsházára. Kérdezd meg tõle, hogy ki a tanú Bennet ellen, menj fel az emeletre, és keresd meg Corneliust. Kétféleképpen is megtudhatod, hogy mi történt valójában (lefizették, hogy hamisan tanúskodjon): vagy lefizeted (2000 arany), vagy fenyegesd meg, hogy elmondod a Zsoldosoknak, hogy ki árulta el Bennetet (varázslóval más fenyegetést tudsz alkalmazni, de az eredmény ugyanaz). Mindkét esetben odaadja neked a naplóját, és elmenekül a városból. A naplót olvasd el, majd add oda Lord Hagennek.

Megjegyzés: Ha Milícia vagy, akkor most beszélj Lord Hagennel a lovagrendrõl, és Lovaggá avatnak. Ha a Zsoldosokhoz csatlakoztál, akkor beszélj Bennettel, és hálából ad neked egy sárkányvadász vértet, mostantól Sárkányvadász leszel.

Küldetés: Torlof félelme a fekete embertõl (Onar tanyája)

Beszélj Torloffal Onar tanyáján, és kérdezd meg, hogy tehetsz-e érte valamit. Azt a feladatot adja, hogy öld meg a 'Fekete Ember'-t, a banditák táboránál. Indulj el a tanyától dél felé, és egy völgy jobboldali falán (a tanya felõl) találsz egy szerpentint, ami felvezet a hegyre. Itt már láthatsz is a hegytetõn két tornyot. Indulj el a szerpentinen (az alján lesz egy Kutató), és a banditák táborában, a híd túloldalán találod a Kutatót, akit meg kell ölnöd. Intézd el, és menj vissza Torlofhoz jelenteni. Ha esetleg eddig nem tetted meg, akkor öld meg Dextert és az embereit is abban a táborban.

Küldetés: Egytálétel (Onar tanyája)

A tanya konyhájában beszélj Theklával, és kérj tõle ételt. Csak akkor hajlandó adni, ha elhozol neki Sagittától, a boszorkánytól egy csomag növényt. Sagittát Sekob házától északra, egy barlangban találod. Kérd el tõle Thekla csomagját, és mehetsz is vissza vele Onar tanyájára.

Küldetés: Az elûzött gazda (Sekob tanyája)

Sekobot az eddigiekkel ellentétben nem a házában találod, hanem az oda vezetõ úton. Kérdezd meg tõle, hogy mi történt, és elmondja, hogy a fekete emberek keresnek valamit a házában. Szeretné, ha megölnéd õket, úgyhogy menj be a házba, és tégy így. Összesen négyen vannak, de ha van legalább 25 védelmed tûz ellen, akkor nem jelenthetnek komolyabb problémát. Ha megölted õket, menj vissza Sekobhoz, és mondd meg, hogy üres a háza. Kérhetsz tõle pénzt is, így 250 arannyal leszel gazdagabb.

Küldetés: Egyedül és védtelenül (Bengar tanyája)

Bengar tanyáján már messzirõl nem stimmel valami, az összes munkása eltûnt, Malakkal együtt. Bengar még mindig a háza elõtt áll, beszélj vele, és kérdezd meg, mi történt. Elmondja, hogy szörnyek egész serege jön keresztül a hágón, és az emberei mid a hegyek közé menekültek. Talán ha lenne egy Zsoldos, aki megvédi, akkor jobb lenne a helyzet, egyébként hamarosan neki is itt kell hagynia a farmját. Menj Onar udvarára, és beszélj Wolffal (Bengar is õt említi). Fizesd ki neki a 800 aranyat, és küldd el Bengarhoz. A banditák tábora alatt (lásd a 'Torlof félelme a fekete embertõl' küldetést), nem messze Grom táborától, van egy kis hágó, itt van Malak, és a földmûvesek. Beszélj Malakkal, és küldd vissza dolgozni, illetve mondd meg neki, hogy egy Zsoldos védi a tanyát mostantól. Menj vissza Bengarhoz, és mondd meg neki, hogy Malak is visszajött, és egy Zsoldost is felfogadtál.

Küldetés: A csillagok ereje (Kolostor)

A kolostorban, a baloldali teraszon (a bejárat felõl) megtalálod a könyvtár kulcsát (csak ha nem Mágus vagy, ha igen, akkor már nálad is van ilyen kulcs). Menj be, és beszélj Hyglassal. Megkér, hogy szerezz neki egy könyvet a csillagok isteni erejérõl. A legegyszerûbb megoldás, ha visszamész a városba, veszel egyet Constantino-tól, és visszaviszed Hyglasnak.

Küldetés: Dokumentum (Kolostor)

Ezt a küldetést csak akkor kapod meg, ha már bejutásod van a Kolostorba. Beszélj Babo-val a munkájáról, és a szerencséjérõl. Ha Mágus vagy, akkor a küldetésnek itt vége is, mivel a hozzá tartozó szereplõ még az Elsõ Fejezetben meghalt (azért kapsz némi XP-t a dologért). Ha viszont nem vagy Mágus, akkor Babo elmondja (mondd neki, hogy nyugodtan elmondhatja neked), hogy Igaraz, egy másik tanonc, ellopott tõle egy számára nagyon értékes iratot, és most azzal zsarolja õt, hogy megmutatja a mágusoknak, ha Babo nem cselekszik úgy, ahogyan õ szeretné. Ajánld fel a segítségedet, és Babo megígéri, hogy ad neked némi jutalmat, ha visszaszerzed a dokumentumát. Beszélj Igaraz-cal Babo-ról és a papírokról, majd kétféleképpen is megszerezheted õket tõle. Ha elég magas az Ügyességed, és értesz a Zsebmetszéshez, akkor egyszerûen ellophatod Igaraz kulcsát, ha viszont nem jeleskedsz ezen a téren, akkor 300 aranyért meg is veheted tõle. Ha megvan a kulcs, akkor menj a Kolostor baloldali falának középsõ termébe (Marduk szentélyétõl rögtön jobbra), és itt Igaraz ládájából vedd ki az iratot. Ha akarod, akkor megnézheted, illetve elolvashatod, de végül mindenképpen add vissza Babo-nak.

Küldetés: Innos szeme (Xardas tornya)

Ez a küldetés az elsõ, amit a játékban kapsz, de egész idáig semmit nem tudtál tenni a megoldásáért. Most, hogy végre megvan a bizonyíték a sárkányok létezésérõl, és beszéltél Xardas-szal is a dologról, elmehetsz Lord Hagenhez, és a bizonyítékért cserébe kérd tõle Innos Szemét. Elküld a Kolostorba, mert a varázstárgyat ott õrzik. A kolostor elõtt beszélj Miltennel, tõle kapod meg a kulcsot. Menj be, és a templomban beszélj Pyrokarral Õ felvilágosít, hogy sajnos Innos Szemét ellopták. Pedro-t, aki eddig a kaput õrizte, megkísértette a gonosz, és rávette, hogy lopja el a varázstárgyat. Menj ki a kolostorból, és a híd túloldalán beszélj Jorgennel. Kérdezd meg, nem látott-e erre elmenni egy Tanoncot. Látott, méghozzá egy menekülõ tanoncot, amint a vízbe vetette magát a hídról, és elúszott. Tedd te is ezt, a híd közepérõl ugorj a vízbe, és ússz el balra a folyón. Nemsokára elérsz egy helyre, ahol egy út kanyarodik a folyó mellé. Ússz egészen addig, amíg egy Csavargót nem látsz az úton. Itt menj ki a partra, beszélj a csavargóval, és kérdezd meg, hogy merre ment Pedro. Kövesd innen az utat fel a hegyekbe. Menj végig az úton egészen addig, amíg az egy tó partján kétfelé ágazik. Több helyen is halott tanoncokat találsz az úton. A tónál fordulj balra, és kövesd az utat Grimbald táboráig (Grimbaldtól kérdezd is meg, hogy látott-e valamit). Itt balra, két szikla között meglátsz két csavargót. Beszélj velük, mondd, hogy egy tanoncot keresel, és amikor megtámadnak, öld meg õket. Menj erre tovább, és egy erdõbe jutsz, kövesd az ösvényt egészen a sûrûjébe. Itt találod a Napkört, ami egy mágikus kõkör, és éppen megzavarod a fekete csuhásokat, amint megpróbálják tönkretenni az ereklyédet. Öld meg õket, de sajnos már eléggé megrongálták az amulettet ahhoz, hogy elveszítse mágikus hatalmát. Menj vissza az amulettel Pyrokarhoz, és mondd el neki, hogy mi történt. Õ is meglepõdik, hogy ez lehetséges, de nem tud mit tenni. Elküld a városba Vatrashoz, mert csak õ tudhatja, hogyan lehet az Innos Szemének visszaadni a varázserejét. Menj el Vatrashoz, és õ elmondja, hogy elõször is találnod kell egy kovácsot, aki kijavítja az amulettet. Ezután meg kell gyõznöd mindhárom isten egy mágusát, hogy egy szertartással megjavítsák a Szemet. A szertartáshoz kelleni fog még három mocsári gyom is (ez valószínûleg most is van nálad, ha nincs, akkor Sagittától tudsz venni). Menj Bennethez, és kérd meg, hogy javítsa meg az amulettet (ezt csak akkor fogja megtenni, ha már kiszabadítottad a börtönbõl, lásd 'Bennet börtönben ül' küldetés). Add oda neki Innos Szemét, aludj kétszer reggelig a pajtában, majd menj vissza érte. Beszélj Pyrokarral, de õ nem hajlandó segíteni, amíg valahogy be nem bizonyítod, hogy Xardas nem áll a Gonosz oldalán. Teleportálj Xardashoz, beszélj vele, és kérd az õ közremûködését is. Amint vége a párbeszédnek, rögtön szólítsd meg újra, és mesélj neki Pyrokarról. Ad egy kulcsot, ami Sekob házában nyit egy ládát. Menj oda, és a ládában találsz egy könyvet. Ezt vidd el Pyrokarnak, és végre õ is beleegyezik a szertartásba. Menj a Napkörhöz, és mondd meg Vatrasnak, hogy mindent megtettél, amire kért. Hamarosan elkezdik a rituálét, állj félre, várj néhány percet, majd menj vissza Vatras elé. Ha nem szólít meg, akkor várj még egy kicsit, és ha akkor sem szólít meg, akkor beszélj vele te. A szertartás sikerült, úgyhogy a mágusok hazamennek. Beszélj Pyrokarral, és õ visszaadja neked Innos Szemét, valamint megtanít, hogy hogyan töltsd újra, ha használtad. Az újratöltést egy Alkímia-asztalnál kell elvégezned (lennie kell nálad egy Laborüvegnek!!!), és fel kell használnod hozzá egy sárkányszívet (ennek a kinyerését nem kell megtanulnod). Menj át a bányavölgybe, és máris kezdõdik a Negyedik Fejezet.

Csapatfüggõ küldetések

Küldetés: A megszentségtelenített oltár (Kolostor - Lovag)

Ezt a feladatot azután kapod, hogy az Innos Szeme küldetésben beszéltél Pyrokarral. Ulthar megszólít, és megkér, hogy szenteld meg újra azokat az Innos oltárokat, amiket a fekete csuhások megszentségtelenítettek. Ehhez ad is neked szentelt vizet, és elmondja, hogy Goraxtól vehetsz térképet az oltárok helyérõl. Vegyél egy ilyen térképet (200 arany), és járd végig az oltárokat. Összesen hét oltárt kell megtisztítanod: a három legdélebbit (Xardas tornyánál, Bengar tanyájánál, és Onar tanyájánál); a Sagitta barlangja mellettit, valamint az ehhez legközelebbit (északnyugatra); a legkeletebbit (a piramis környékén); és végül az északkeleti sarokban lévõt, a Fekete Trolltól keletre. Nem feltétlenül pont ezeket kell megtisztítanod, de mivel a Kolostor környékén lévõket nem kell, ezeket a legkönnyebb. Ha egyébként is mész az északi erdõbe, akkor választhatod azokat is, a lényeg, hogy összesen hét legyen. Menj vissza Ultharhoz, és kapsz tõle egy elég jó mágikus amulettet (+10 Erõ, +10 Ügyesség).

Küldetés: Árnyékfutószarvak Busternek (Onar tanyája felé - Zsoldos)

Beszélj az Onar tanyája felé vezetõ úton Busterrel (megszólít, amikor meglát), és vállald el, hogy segítesz neki. A feladat, hogy minél több árnyékfutószarvat hozz neki. Ehhez meg kell tanulnod ezek kinyerését. Árnyékfutókat leginkább az erdõk sûrûjében, és gyakran mindenféle barlangokban találsz. A küldetés egészen a negyedik fejezet végéig él, addig hozhatod a szarvakat, mindegyikért 500 aranyat kapsz.

ldetés: A bíró lakája (Onar tanyája - Zsoldos)

Beszélj Lee-vel Onar házában, és kérj tõle valami munkát. Az lesz a feladatod, hogy bizonyítékot szerezz arról, hogy a városi bíró korrupt. Elõször is menj el a bíróhoz, és jelentkezz nála munkára. Az elsõ feladatod az lesz, hogy a mágusok Szent Kalapácsát megszerezd a Kolostorból. Menj el a Kolostorba (folytasd az 'Innos Szeme' küldetést addig, amíg beengednek oda), és a pincében találod a kalapácsot egy oltáron. Egy Garwig nevû tanonc áll õrt a kalapács felett, szerezz egy 'Alvás' tekercset (ha nincs más, vegyél Goraxtól a Kolostorban), és altasd el. Vedd el a kalapácsot, és vidd el a bírónak. A következõ feladatod az, hogy megölj egy Morgahard nevû fickót, aki egy csapat menekült vezetõje. Menj Onar tanyájára, és Onar háza mellett, Cord közelében találod Morgahardot (ha a barlangba mész, akkor onnan a Tavernába küldenek, ahonnan viszont Onar tanyájára). Eldöntheted, hogy megölöd Morgahardot vagy sem, ha meg akarod ölni, akkor mondd neki, hogy rántson fegyvert, ha viszont nem, akkor kérdezd meg, hogy mit lehetne tenni a bíró ellen. Ha megölted, akkor vedd el tõle a bíró üzenetét, jelentsd a bírónak, hogy Morgahard meghalt, majd menj Lee-hez a levéllel. Ha életben hagyod Morgahardot, akkor magától odaadja a bíró levelét, ezzel menj Lee-hez.

Küldetés: Maleth sétapálcája (Lobart tanyája - Zsoldos)

Menj el Lobart tanyájára (Xardas tornya és a város között), és beszélj Maleth-szel. Kérdezd meg, hogy történt-e valami mostanában, majd mondd neki, hogy fogalma sincs arról, hogy neked milyen feladataid lehetnek. Ezután megkérdezheted, hogy mi baja van, mire elmeséli, hogy egyik nap tökrészeg volt, és elhagyta a sétabotját az erdõben. Menj a Lobart háza mögötti kõkörhöz, és ennek a közepén megtalálod a sétabotot (egy Árnyékfutó õrzi). Vidd vissza Malethnek, és máris teljesítetted a küldetést. Aranyat ugyan nem kapsz, de Maleth ad neked egy tippet, ami alapján kereshetsz egy kis pénzt, illetve XP-t is. A Lovagok hajójától egy kicsit keletre, egy szurdok végén van egy barlang, amibe banditák költöztek, õket kell elintézned, ami nem is nehéz feladat.

Küldetés: A hamisított bányarészvények (Kolostor - Zsoldos)

Miután az Innos Szeme küldetésben Pyrokarral elõször beszélsz a varázstárggyal kapcsolatban, Serpentes megszólít, és ad neked egy feladatot. Ez a küldetés sokkal rövidebb, mint a Mágus ugyanilyen nevû küldetése, a feladat tulajdonképpen megegyezik annak a küldetésnek az elejével. Annyi a dolgod, hogy Khorinis felsõvárosából Salandrilt, az alkimistát a Kolostorba vidd. Természetesen nem akar menni magától, de egy kiadós verés (ne öld meg) jobb belátásra téríti. Ezután már mehetsz is vissza a Kolostorba (ha teleportálsz, akkor Salandril még nem lesz ott), és jelents Serpentesnek.

Küldetés: A kutatók (Khorinis - Mágus)

Elõfordulhat, hogy ezt a küldetést már elõbb megkapod, de igazából Khorinis Felsõvárosában kezdõdik el. Beszélj Fernando-val, és kérdezd meg, hogy érzi magát (a küldetést kezdheted máshol is, Bromor, Vino, és Malak ugyanígy reagál erre a kérdésre, ebben az esetben csak annyi változik, hogy más sorrendben gyûjtöd be tõlük a könyveket). Rögtön kiderül, hogy megszállta a gonosz, és rád támad. Ne öld meg! Használj fegyvert, vagy bízd az egészet az õrségre. Ha földre került, kutasd át, és vedd el tõle a könyvet, ami nála van ('A megszállottak évkönyve'). Menj Pyrokarhoz a kolostorba, és miután beszámoltál neki a bányavölgyben látottakról, kérdezd a könyvrõl. Elküld, hogy kutasd fel a nevek alapján a többi szerencsétlent is, akiket megszállt a gonosz, és szerezd meg tõlük is a könyveket. Azt is mondja, hogy legalább egy könyvet mutass meg Karrasnak, és akkor talán õ ki tud kísérletezni valamilyen védelmet a gonosz megszállása ellen. A megszállottak, akiket fel kell kutatnod: Fernando (õt már elintézted), Vino, Malak, és Bromor. Kezdjük Vino-val, õ Lobart tanyáján egy munkás. Menj ki a tanyára, beszélj Lobarttal (ezúttal a ház mögött van), és kérdezz meg tõle mindent. A kõkörnél megtalálod a Kutatókat, akirõl beszél, öld meg õket, de közben Vino is megtámadja õket, és elõfordulhat, hogy megölik. Ha sikerül úgy megoldanod, hogy életben maradjon, akkor beszélj vele, verd meg, majd küldd a Kolostorba (nem baj, ha meghal). Mindenképpen vedd el tõle a könyvet, és beszélj Lobarttal. Ha már itt vagy, akkor menj el a Xardas tornya felé vezetõ úton, és az Innos oltár mögött vedd fel a megszentelt földet. A következõ legyen Bromor, a bordélyház tulajdonosa a kikötõben. Kérdezd meg, hogy érzi magát, és mikor megtámad verd meg, de ne öld meg (jégtömb jól jöhet), és vedd el tõle a könyvet. Utoljára marad Malak, Bengar egyik embere. Ha még nem csináltad meg az 'Egyedül és védtelenül' küldetést, akkor Malakot Onar tanyájától délre, a banditák tábora alatt, egy kis szorosban találod, Gromtól nem messze. Ha már megcsináltad azt a küldetést, akkor Malak Bengar tanyáján van. Beszélj vele, és amikor megtámad, verd meg (õt a legkönnyebb), majd vedd el tõle az utolsó könyvet. Menj vissza a kolostorban beszélj Karrassal, és kérdezd meg, hogy áll a kutatás. Add oda neki az egyik könyvet, a többit pedig vidd Pyrokarnak. Ha befejezted az 'Innos Szeme' küldetést, beszélj újra Karrassal, és kérdezd elõször a Kutatókról, majd a megszállottság elleni védelemrõl. Tud neked készíteni egy amulettet, ami megvéd a Kutatók átkától, ehhez egy megszentelt földdarabra van szüksége. Add oda neki, aludj egy napot, és menj vissza az amulettért. Karras visszaadja a könyvet is, amit adtál neki, ezt add le rögtön Pyrokarnak. A küldetés további részét csak a következõ fejezetekben tudod befejezni. A Negyedik Fejezetben nézd meg újra Pyrokar levelét, és két új nevet találsz rajta: Engrom, és Randolph. Engromot a bányavölgyben találod, Marcos mellett (lásd Második Fejezet, 'Bányászok és érc' küldetés), Randolph pedig Akil tanyáján az egyik munkás. Beszélj velük, és miután megverted õket, vedd el tõlük a könyveket. Az Ötödik Fejezetben nézd meg ismét a levelet, ami megint két névvel bõvült: Sekob, és Brutus. Sekobot a tanyáján találod, Brutust pedig a bányavölgyi várban. 'Beszélgess' el velük, majd amikor a földön fekszenek, vedd el tõlük a könyveket. Mielõtt átmész az utolsó Fejezetbe, adj le minden könyvet Pyrokarnak, és az ötödik fejezetben beszélj Lesterrel is arról, hogyan érzi magát. A Hatodik Fejezetbe mindenképpen vidd magaddal Mariust, és Vatrast (Vatras helyett Milten is megteszi), tehát õk ketten mindenképpen legyenek a legénységed tagjai. Amikor Mario lelép a hajóról, beszélj Lesterrel, és amikor végre elkapod, vedd el tõle az utolsó könyvet, majd add le Vatrasnak vagy Miltennek. A küldetésnek akkor lesz vége, amikor a Hatodik Fejezet végén a Feketemágustól megkérdezed, hogy az Alvó szolgája volt-e.

Küldetés: A hamisított bányarészvények (Kolostor - Mágus)

Miután az Innos Szeme küldetésben Pyrokarral elõször beszélsz a varázstárggyal kapcsolatban, Serpentes megszólít, és ad neked egy feladatot. Valaki hamis bányarészvényeket készít, és ezt eladja a kereskedõknek. Serpentes szeretné, ha megtalálnád az illetõt, és összeszednéd a hamis részvényeket. Menj Salandrilhoz, a khorinisi Felsõváros alkimistájához. Nézd meg az áruit, és vegyél meg mindent, amire szükséged van tõle, mert ezután nemigen fog szóba állni veled. Kérdezz rá nála a bányarészvényekre (csak miután láttad az árui között), és mondd, hogy menjen a Kolostorba. Mivel magától nem megy, adj neki egy kis kezdõlökést (ne öld meg!), és miután magához tér (elõtte azért vedd el tõle a két részvényt), mondd neki még egyszer, hogy menjen. Menj el a következõ kereskedõkhöz: Canthar, Matteo, Bosper, Zuris, és Hakon (õk a városban vannak), valamint Elena (Onar tanyáján), Rosi (Sekob tanyáján), és Orlan (a Tavernában). Mindegyikükkel beszélj a részvényekrõl, és vedd meg tõlük az összeset. Menj vissza Serpenteshez, és jelentsd neki, hogy tudod, ki terjeszti a hamis részvényeket, illetve azt is, hogy az illetõ már itt van a Kolostorban. Add le neki az összes részvényt (mindegyikért kapsz 200 aranyat), és kapsz tõle egy amulettet, amit valószínûleg sohasem fogsz felvenni (+15 Védelem Mágia ellen).

Tippek a Harmadik Fejezethez

- Teleport a Khorinisi hágóhoz: a hágót õrzõ lovagok egyikének holttestén találod ezt a rúnát, ezzel bármikor gyorsan ide juthatsz.

- Teleport Xardashoz: Lestertõl kapod ezt a rúnát rögtön a fejezet elején, bármikor Xardas tornyához teleportálhatsz vele.

- Teleport a Fogadóhoz: a térkép közepén menj be a fogadóba, és beszélj Orlannal. Ha megnézed az eladásra kínált tárgyait, akkor azok között megtalálod ezt a rúnát, amivel bármikor a fogadóhoz teleportálhatsz. 500 aranyat kell fizetned érte.

- Teleport a Kikötõvároshoz: vidd el Garond levelét Lord Hagennek, és jutalmul (az Innos Szeme mellett) megkapod tõle ezt a rúnát, ami a kikötõbe teleportál.

- Teleport a nagygazdához: a 3. Fejezetben bármikor beszélj Lee-vel, és rögtön odaadja neked a rúnát, amivel Onar tanyájára teleportálhatsz.

- Teleport a Kolostorhoz: beszélj a Kolostorban Pyrokarral, és mondd neki, hogy voltál a bányavölgyben. A párbeszéd végén megkapod a rúnát, ami a Kolostor elé teleportál.

- Az Erõ Amulettje (+15 Erõ): ha a tolvajcéh tagja vagy, akkor nézz be Jesperhez a céhnél, és kérdezd meg tõle, hogy mi van a csatornarendszerben a bezárt ajtó mögött. Elmondja, hogy egy láda, amin a zárat még senkinek nem sikerült feltörnie, és ad egy kulcsot az ajtóhoz, ha netán meg akarsz próbálkozni vele. Hát persze, hogy meg akarsz:). Menj ki a csatornába, fordulj jobbra, majd az elsõ elágazásnál megint jobbra. A következõ kanyarban lesz az ajtó, a jobboldali falban. A zár kombinációja: JJJBJJJBJBJBJJBBBJJB. Itt találod az amulettet.

- Ügyesség Elixír: ugyanabban a ládában, ahol az Erõ Amulettjét találod, van egy Ügyesség Elixír is.

- Végtelen pénz: A harmadik fejezet végén, mielõtt a Napkörhöz mész, menj át a bányakolóniára, és a várban Sengrath-nak adj el mindent (kivéve a rúnákat, páncélokat, és számszeríjakat!), amire nincs hirtelen szükséged. Õ ugyanis a következõ fejezet elején meghal, és amikor megtalálod a hulláját, minden nála lesz, amit eladtál neki. Végtelen pénzhez juthatsz, ha Khorinisban Bospertõl nyilakat veszel (minden vásárlásnál újratöltõdik a készlete), és ezeket eladod Sengrath-nak. Mivel a nyilakat 1 aranyért veszed, és ugyanannyiért adod, minden nyílvesszõn keresel 1 aranyat, amikor megtalálod õket a negyedik fejezetben:)

- Ügyesség Elixír (x2): ebben a fejezetben mind Salandril, mind Zuris kínálatában találsz egy-egy ilyen elixírt, érdemes mindkettõt megvenni.

- Pedro: ha Sárkányvadász vagy, akkor amint bejutsz a Kolostorba, és megtudod, hogy valaki ellopta Innos Szemét, menj Goraxhoz. Beszélj vele, és vállald el a feladatát némi XP-ért (akkor is vállald el, ha nem akarod teljesíteni, nem kerül bele a naplóba, és senki nem kéri számon rajtad).

- Opolos: ha nem vagy Mágus, akkor a Kolostorban beszélhetsz Opolossal, akit érdekelnek a külvilág hírei. Minden hírért, amit hozol neki, +150 XP-t kapsz.

Negyedik Fejezet

Ez a fejezet akkor kezdõdik, amikor Innos Szemével a hátizsákodban visszamész a bányavölgybe, hogy levadászd a sárkányokat. Onar tanyájáról néhányan már itt vannak, tetõtõl talpig Sárkányvadász páncélban, és 'sárkányokra vadásznak'. Ez nem jelenti azt, hogy nem neked kell a sárkányokat megölni.:)

A fejezet fõ küldetése a 'Sárkányvadászat', ezt a fejezet végén találod.

Mielõtt belekezdesz ebbe a fejezetbe, nézd végig az elõzõ két fejezet tippjeit, és szerezd meg az összes Teleport rúnát, amit esetleg kihagytál. Ha sok pénzed van, akkor vedd meg az összes kereskedõtõl az összes Gyorsaság Elixírt, illetve használd fel az összes Ragadozófüvet ilyen elixírek készítésére. Ha nem értesz ehhez (teljesen felesleges megtanulni), akkor menj a Kolostor pincéjében Neorashoz, és õ 10 aranyért csinál neked Gyorsaság Elixírt (a komponenseket azért elkéri hozzá). Az elixíreket nyugodtan használd el, jelentõsen meggyorsítják a játék hátralévõ részében a térkép felfedezését, de egy-kettõt azért érdemes vészhelyzet esetére megtartani.

Küldetés: A sárkányvadászok (Bányavölgy)

Ezt a küldetést rögtön megkapod, amikor átmész a bányavölgybe. Menj a várba, és beszélj Rethonnal a csapatáról, majd Sylvio-ról is. Keresd meg Talbin táborát, és beszélj vele is a sárkányvadászokról (kérdezd arról, hogy látott-e valakit errefelé mostanában). A 'Sárkányvadászat' küldetés alatt, illetve a vár lakóitól is szerezhetsz bejegyzéseket ebbe a küldetésbe, de valójában semmi feladatod nincs, és tapasztalatot sem kapsz ezekért a bejegyzésekért. A küldetés akkor tûnik el a listáról, amikor megölöd a sárkányokat, és Sylvio-t is.

Küldetés: Sötétbe veszve (Bányavölgyi Vár)

A vár bejáratánál (az ork ostromgépnél) Udar megszólít. Ha elsírta a baját a sárkányvadászokkal kapcsolatban, kérdezd meg tõle, hogy hol van a másik lovag, aki a feljáratot õrizte. Elmondja, hogy Sengrath nyílpuskája leesett a falról, és egy ork elvitte. Sengrath ezt nem akarta annyiban hagyni, ezért egy éjjel meglépett a kastélyból, hogy visszaszerezze a nyílpuskát. Menj le az ostromgépen, indulj el egyenesen az ork fal irányába, és a fal tövében megtalálod Sengrath holttestét (minden tárggyal együtt, amit korábban eladtál neki). Menj vissza a várba, és beszélj Udarral még egyszer.

Küldetés: Rablás (Bányavölgyi vár)

Beszélj a várudvaron Keroloth-szal, és kérdezd meg, mi baja. Elpanaszolja, hogy a frissen érkezett sárkányvadászok meglopták, ugyanis eltûnt az erszénye. A sárkányvadászok és a kovácsmûhely között megtalálod az erszényt egy pad mellett. Add vissza az erszényt a tulajdonosának, mire megkérdezi, hogy hol találtad. Ha bemártod a sárkányvadászokat, akkor megveri Jant, viszont ha nem, akkor nem tanít többet (amivel igazából nem vesztesz semmit).

Küldetés: Jan és a kovácsok (Bányavölgyi vár)

A vár udvarán, a barakk mellett találod Jant. Beszélj vele, és megtudod, hogy õ nem harcos, hanem kovács, és hogy a lovagok nem engedik, hogy a várban dolgozzon. Ajánld fel neki a segítségedet. Beszélj Parcivallal a dologról, de nem hajlandó megváltoztatni a döntését, úgyhogy menj inkább Garondhoz. Beszélj vele a kovácsról, és vállald érte a felelõsséget. Beszélj újra Parcivallal, majd menj Janhoz, és mondd el neki a jó hírt.

Küldetés: Éhség (Bányavölgyi vár)

A vár udvarán, a várbörtön elõtt áll Gerold, beszélj vele, és megtudod, hogy Garond megint csökkentette az élelem fejadagját a várban. Mondd Geroldnak, hogy nálad van étel, és megkér, hogy találkozz vele éjjel a vár templomában, ahol tudsz neki adni, mert nem akarja, hogy mások is meglássák. Aludj éjfélig, majd menj a templomba. Geroldnak a következõ kajákat adhatod: Szalámi, Sajt, Sonka, Sült hús, és Halászlé. Összesen 9 ételt kell adnod neki, hogy a feladatot teljesítsd.

Küldetés: Disznóól (Bányavölgyi vár)

Brutust az elõzõ fejezettel ellentétben ezúttal a mûhelyén kívül találod. Beszélj vele, és megtudod, hogy a mûhelyét ellepték a húspoloskák, és õ irtózik ezektõl a bogaraktól. Menj be a mûhelybe, öld meg a húspoloskákat, majd beszélj újra Brutus-szal. Ezután, ha legközelebb beszélsz vele, megkérdezheted, hogy van, és amikor visszakérdez, azt fogod mondani neki, hogy egy húspoloska van a háta mögött.:)

Küldetés: Angar amulettje (Bányavölgyi vár)

A vár udvarán, a templom és a fõépület között találod Angart. Beszélj vele, és elmondja, hogy elveszítette az amulettjét. A jégvidék bejáratánál (ott, ahol a 'Két jégkolosszus Sylvionak' küldetést csinálod, van egy ösvény, ami felkapaszkodik a hegyen a bejárattól balra (a külsõ oldalon). Indulj el rajta, és menj egészen körbe a völgy körül. Nemsokára keresztülhaladsz egy szurdokon, és amint innen kiérsz, már látni fogsz egy kõkört az út bal oldalán, egy elágazásnál. A kõkör egyik oldalában van egy barlang, ide kell bemenned. Vigyázz, lent többek között egy csontváz mágus is van. Ha megöltél mindenkit, akkor a csontváz mágusnál megtalálod Angar amulettjét, ezt kell visszavinned neki. Angart vagy itt találod a kõkörnél, vagy a várban.

Küldetés: Hosh-Pak (Bányavölgyi vár)

A vár fõépületében beszélj Oric-kal, és kérdezd meg, tudsz-e segíteni valamiben. Azt a feladatot adja, hogy öld meg Hosh-Pakot, az orkok egyik vezetõ sámánját. Fogadd el, és menj ki a várból a rámpán. Az úton fordulj jobbra, és menj egészen a hegyekig ebbe az irányba. A sziklafal tövében az út elágazik, fordulj jobbra. Így egy völgybe érsz, aminek jobb oldalán egy domb van, ork sátrakkal, a baloldalon pedig a hegyoldal elég könnyen megmászható. A jobb oldalon, az ork sátrak között találod Hosh-Pakot. Öld meg, és menj vissza Orichoz jelenteni.

Küldetés: Feros kardja (Bányavölgyi vár)

A várudvaron, a barakk elõtt áll Feros. Beszélj vele, kérdezd meg, mit csinál itt, és elmondja, hogy elvesztette a kardját valahol kint, az orkok között. Nézd meg az elõzõ küldetést ('Hosh-Pak'), és a kardot megtalálod az egyik sátor elõtt, ahol Hosh-Pakot megölted. Vidd vissza a kardot Ferosnak, és ezután fejleszthetsz nála Erõt és Ügyességet.

Küldetés: Ki kell jutnom innen (Bányavölgy, Talbin tábora)

Menj vissza abba a barlangba, ahol a Második Fejezet 'Bányászok és Érc' küldetése alatt Marcost találtad. Itt találod Engromot, Talbin régebbi társát. Ha Mágus vagy, akkor õ szerepel Pyrokar mágikus levelén, tehát a 'Kutatók' küldetés alatt mindenképpen meg fogod verni. Ha nem vagy varázsló, akkor Engromot holtan találod a barlangban. Mindenképpen vedd el tõle a lopakodóbõrt, majd menj Talbin táborába, és beszélj a vadásszal. Kérdezd meg, hogy egyedül van-e, majd mondd meg neki, hogy Engromot már nem fogja viszontlátni. Erre elindul kifelé, a hágóhoz. Kövesd, és tartsd életben, majd amikor odaér, beszélj vele újra. Vállald el, hogy átviszed a hágón, és menj át a másik térképre. Menj ki a hágó kapujához, és a patak túloldalán beszélj Talbinnal még egyszer, utoljára.

Küldetés: A nagyzoló (Onar tanyája)

Beszélj Onar tanyáján Darral, és amikor a zsoldosokról kérdezed, elmondja, hogy szeretne csatlakozni Lee testõrségéhez, és ehhez valami olyan dologra lenne szüksége, amivel bizonyíthatja, hogy õ egy nagymenõ nehézfiú. Ilyen dolog csak egy van: az Ork Hadúr Gyûrûje. Ilyen gyûrût Lovagként sokat találsz, de Mágusként illetve Sárkányvadászként csak egyetlen egyet. Indulj el a Tavernától a Fekete Troll felé vezetõ úton, amerre a Harmadik Fejezetben a Napkörhöz is mentél. Van ezen az úton egy híd, amit korábban egy útonálló õrzött. A híd másik oldalán most egy csapat ork õrködik, köztük egy Hadúrral, akinél megtalálod a gyûrût. Ezt vidd vissza Darnak.

Küldetés: Két jégkolosszus Sylvionak (Bányavölgy, Jégvidék)

A jégvidék bejáratánál (pontosabban még elõtte, indulj el azon az úton, amin Marcoshoz mentél a Második Fejezetben, de a hídon ne menj át, hanem fordulj balra) találod Sylvio táborát. Amint meglát, megszólít, és megpróbál elküldeni. Ne hagyd magad, és végül elõáll azzal a feladattal, hogy öld meg neki a két jéggólemet, amik a jégvidék bejáratát õrzik. Kérdezd meg, hogy neki mi jó ebben, és hogy te mit kapsz érte, majd vállald el. A Jéggólemek nem túl erõs ellenfelek, öld meg õket, és menj vissza Sylvio-hoz.

Küldetés: Sárkányvadászat (Napkör)

Ezt a küldetést Pyrokartól kapod a Harmadik Fejezet végén. Meg kell keresned a bányavölgyben az összes sárkányt, és Innos Szeme segítségével beszélned kell mindegyikkel, illetve ezután meg kell ölnöd õket. Elõször is menj a várba, és beszélj Garonddal, majd Oric-kal a sárkányokról. Oric elmondja, hogy merre találod az elsõ sárkányt, és ezután mindig, amikor megölsz egyet, Oric ad némi tippet arra, hogy hol találod a következõt. Mindegyik sárkány után újra kell töltened Innos Szemét, és mivel nincs mindenhol alkímia-asztal, ezért gyakran a várba kell majd visszateleportálnod. Minden sárkány megölése után beszélj Garonddal, is, mert egyenként kapod a jutalmat a sárkányokért. Amikor a sárkányokhoz érsz, beszélj velük, és kérdezz meg mindent. Ezután úgyis harcolnod kell, de egyik sárkány sem nehéz ellenfél.

Mocsársárkány (Pandrodor): fuss le a rámpán a várból, és fordulj jobbra. Menj az úton egészen a hegyekig, és ott válaszd a jobboldali utat. Menj át a völgyön, és az elsõ, majd a második elágazásnál is menj jobbra. Menj el a barlang mellett, ahol a Második Fejezetben Diego-t találtad, és menj tovább egyenesen, át az orkok által õrzött kapun. Menj tovább az úton egyenesen, és amint le tudsz fordulni balra egy völgybe, tedd meg. Kövesd az utat a táborig, ahol Cipher és Rod várnak (ezen a környéken volt a Második Fejezetben Marcos). Beszélj Cipherrel, és fogadd el a segítségét. Mondd, hogy akár indulhattok is, és Roddal az élen következik a sárkányvadászat. Rod és Cipher megölnek minden szörnyet a mocsárban egészen a sárkányig, és ebbõl minden XP-t megkapsz. Azért segíts nekik, mert Rod ugyan jól harcol, de nincs végtelen mennyiségû gyógyitala. A sárkány elõtt a társaid megállnak, menj, és beszélj a szörnyeteggel. Amint megtámad, Cipherék a segítségedre sietnek. Ha meghalt a sárkány, beszélj újra Cipherrel, és mehetsz vissza jelenteni Garondnak és Oricnak.

Kõsárkány (Pedrakhan): itt is jobbra indulj a rámpán leérve, de a hegyek lábánál ne jobbra, hanem balra menj. Menj át a folyón, és kövesd a vízpartot egészen a zuhatagig. Menj tovább a sziklafal peremén, és amint tudsz, fordulj vissza a szakadék másik oldalára. Mászd meg a dombot, de menj végig a jobb oldalon, és Gestath táborában beszélj Gornnal. Beszélj vele az orkokról és a környékrõl, majd kérd a segítségét. Amint elindul, menj utána, és segíts neki (megkapod az XP-t a szörnyekért, amiket megöl). Gorn egy híd túloldalán visszafordul, te viszont menj tovább, fel az úton, egészen a toronyig. Kutasd át az alsó szintet, majd a bejáratnál (kívül) az emelvényen mássz fel a második szintre. Miután ezt is átkutattad, a leomlott toronyrészen ki tudsz menni egy külsõ peremre, ahol fel tudsz mászni a torony tetejére, ami egybenyílik egy fennsíkkal. Menj át a barlangon, és máris a sárkányhoz jutsz. Beszélj vele, öld meg, és menj vissza a kastélyba a következõért.

Tûzsárkány (Feomathar): indulj el ugyanarra, mint az elõbb, de az elsõ völgy után ne jobbra kanyarodj kétszer, hanem balra kétszer. Egy ösvényre jutsz, ami felvezet a vulkán csúcsához. Menj végig rajta, és a hegytetõn megtalálod a sárkányt. Beszélj vele, majd öld meg õt is.

Jégsárkány (Finkregh): a rámpán leérve menj balra, és meg se állj, amíg el nem éred a folyót. Ugorj bele, és ússz fel (balra) egészen addig, míg egy vízeséshez érsz. Ússz ki a baloldali partra, menj el a barlang elõtt, és kövesd a jobboldali sziklafalat. Menj fel a fából készült rámpán, és menj tovább egyenesen, amíg meg nem látod Sylvio és Bullco táborát. Csináld meg nekik a 'Két jégkolosszus Sylvionak' küldetést, és kövesd õket a bejárathoz. Beszélj újra Sylvio-val, de mivel ezzel nem mész semmire, indulj el befelé, és kövesd végig az utat. Az út végén, a nagy barlangban találod meg a sárkányt. Beszélj vele, majd öld meg, és a kincsei között találsz egy sárkánytojást. Menj még vissza Sylvio-hoz, beszélj vele, és amikor megtámad, öld meg ( véééégre:) ).

Ha minden sárkány halott, beszélj Garonddal és Oric-kal, majd menj vissza a másik térképre, és máris kezdetét veszi az Ötödik Fejezet.

Csapatfüggõ küldetések

Küldetés: Neoras sárkánytojása (Kolostor - Mágus, Lovag)

Amint átléptél ebbe a fejezetbe, menj vissza a Kolostorba, és beszélj Neorassal. Kérdezd meg, mi baja, és elmondja, hogy van egy új receptje, de szüksége lenne hozzá egy sárkánytojásra. Ajánld fel a segítségedet, mire õ azt mondja, hogy nem hiszi, hogy találhatsz egy sárkánytojást. A 'sárkányvadászat' küldetés alatt, a jégsárkány kincsei között van egy sárkánytojás, ezt kell visszavinned Neorasnak. Amikor Neoras megkérdi, mit kérsz cserébe, válaszd azt, hogy az elkészült italból kérsz egy üveggel. Aludj három napot, és máris mehetsz vissza az italért, amit ha megiszol, +5 Erõt kapsz.

Küldetés: Sárkánytojások (Jégsárkány barlangja - Zsoldos)

Amikor beszélsz a 'Sárkányvadászat' küldetés közben a Jégsárkánnyal, fény derül arra, hogy a sárkányok szétszórták a tojásaikat a szigeten. Az elsõ tojást mindjárt a sárkány kincsei között meg is találod, a többit azonban a másik térkép barlangjaiban kell keresned. Elõször is menj el Bennethez, és add oda neki az elsõ tojást. Fogadd el az árat, amit mond, így rögtön kapsz is tõle egy térképet, amin feltünteti az összes barlangot a szigeten. A feladatod az, hogy végigjárd a barlangokat, és összeszedd a sárkánytojásokat. Nem minden barlangban fogsz tojást találni, de a legtöbben igen. Azokba a barlangokba is érdemes azonban elmenni, ahol nincsen sárkánytojás, mert szinte az összes barlangba Hüllõemberek költöztek, amik elég jó XP-t érnek. Összesen tizenhárom tojást kell megtalálnod, és ha mind megvan, menj vissza Bennethez, és add oda neki õket.

Tippek a Negyedik Fejezethez

Megjegyzés: ez mind megszerezhetõ a második fejezetben is, ha a karaktered elég erõs, hogy megöld az itt lévõ szörnyeket (Hüllõemberek, Csontvázak, és ehhez hasonló kaliberû ellenfelek).

- Élet Elixír (x2): a kõsárkányhoz vezetõ úton, a torony legalsó szintjén van egy titkos szoba. Ahogy bemész a toronyba, fordulj balra, majd jobbra, és végül megint balra. Egy terembe jutsz, ahol a jobboldali fal hátsó részén van egy kapcsoló. Ezt húzd meg, és a bejárat melletti könyvespolc elmozdul a helyérõl. Az így feltáruló szobában egy démon vár, ha meg tudod ölni, akkor az egyik polcon találod az egyik elixírt, és a baloldali ládában a másikat.

- Élet Elixír: ha bejutsz a jégvidékre, és elindulsz az úton a sárkány felé (egyetlen út van), akkor valahol félúton áthaladsz egy faépítmény alatt, amin van egy kapu, illetve egy kaputorony. Itt a jobb oldalra fel tudsz mászni (ehhez kicsit vissza kell menned). Menj végig ezen az emelt teraszon, és a belsõ oldalon látni fogsz egy ajtónyílást a toronyba, ahová azonban nem vezet lépcsõ. Ha pontosan a nyílás jobb oldala alá állsz, úgy, hogy a jobb lábad a tartógerendánál van, akkor itt fel lehet mászni (valószínûleg elsõre nem sikerül). Rögtön abban a kis szobában, ahová jutsz, a földön van az elixír.

- Élet Elixír: ugyanitt, a jégvidéken, még az õrtornyos kapun kívül van egy hatalmas faépület. Ennek a tetején van egy láda. Menj be a belsõ völgybe az úton, és állj meg a befagyott gáton, ahol az út mellett balra a mellvéd van. A mellvéd legelsõ oszlopára állj fel, és innen ugorj át a háztetõre (illetve a sziklára, amirõl oda csúszol le). Az elixírt a ládában találod a tetõ sarkán.

- Tölgyfa íj (Íj, Ügyesség 80, Sebzés 65): amikor az 'Angar amulettje' küldetésben felmész a szerpentinen a jégvidék bejáratánál, találsz az úton egy barlangot, ennek a végében van az íj.

- Erõ Elixír: az 'Angar amulettje' küldetésben említett kõkörtõl kicsit délre van egy barlang a déli sziklafalban, amit két csontváz, és egy árnyékfutó csontváz õriz. Ebben a barlangban találod az elixírt.

 

Ötödik Fejezet

A sárkányokkal folytatott beszélgetés során kiderült, hogy nem õk irányítják a Beliar seregeit, hanem õket is irányítja valaki. Szó esik még Irdorath Csarnokairól is, illetve arról, hogy Beliar leghatalmasabb szolgája abban a templomban van. Mivel a templom egy szigeten van, a legfontosabb dolog, amit ebben a fejezetben meg kell oldani, az egy hajó szerzése, illetve legénység toborzása. A fõ küldetés ebben a fejezetben az 'Egy hajóra van szükségem' lesz, ezt hagyom a végére, viszont ahhoz, hogy ezt a küldetést megkapd, elõször teljesítened kell a 'Sárkányok mestere' küldetést. Kezdd is ezzel a fejezetet, a többi küldetés ráér ezután is, fõleg, mivel ebben a küldetésben kapod meg a játék legjobb cuccait.

Küldetés: Sárkányok mestere (Bányavölgy)

Ezt a küldetést akkor kapod, amikor a bányavölgyben megölöd az utolsó sárkányt. Amikor visszaérsz a völgybõl, teleportálj rögtön Xardas tornyához, és beszélj Lesterrel. Megtudod, hogy Xardas elhagyta a tornyát (amit rögtön a beszélgetés után kutass is át, illetve tisztíts meg az ellenfelektõl). Xardas hagyott neked egy levelet is Lesternél, ezt olvasd el. Menj rögtön Pyrokarhoz, és beszélj vele elõször a sárkányokról, majd Irdorath Csarnokairól, végül pedig a könyvrõl, amit Xardas küldött neki. Ezután menj le a pincébe, és végre bemehetsz abba a terembe, amit Talamon õriz. Itt találod meg a könyvet ('Irdorath Csarnokai'), amit ha megpróbálsz használni, akkor kiderül, hogy csak egy kulcs van benne, illetve egy leírás, hogy hol találod meg a titkos szobát a Kolostor pincéjében. Abban a teremben, ahol a könyvet felvetted, a hátsó falon van egy doboz, felette pedig egy lámpa a falon. Állj fel a dobozra, és húzd meg a lámpát (használd). Kinyílik a beugróban egy titkos ajtó, menj be, és öld meg a csontvázakat a kis útvesztõben. A labirintus végén (nem nagy) találsz egy termet, ahol egy csontváz mágus õriz egy ajtót. Öld meg a követõivel együtt, és a könyvben talált kulccsal nyisd ki az ajtót. Menj be, és a könyvtárban szedj össze mindent. A poros könyvet olvasd el, a térképet pedig nézd meg(!), mert ez aktiválja az 'Egy hajóra van szükségem' küldetést. Mindenképpen nézd meg a könyvállványokat is, mert ezek (illetve még Innos Könnye is, de az csak Lovagnak és Mágusnak) aktiválják a csapatodtól függõ speciális cuccokat. Ezek a következõk:

Lovag: egy rúnaasztalnál egy szenteltvíz és egy üres rúnakõ segítségével elkészíthetsz egy teleport rúnát, amivel bejutsz egy titkos terembe, ahol a játék legerõsebb páncélját találod; Innos Könnyével pedig újra megáldhatod a kardodat.

Sárkányvadász: Bennetnél megveheted a legjobb sárkányvadász páncélt, és megtanulhatod tõle, hogy hogyan kell elkészíteni a játék két legerõsebb kardját.

Mágus: egy rúnaasztalnál egy szenteltvíz és egy üres rúnakõ segítségével elkészítheted a 'Szent Lövedék' rúnát, Innos Könnyét idd meg, és kérd el Innos Szent Auráját Pyrokartól.

Küldetés: Rosi menekülése (Taverna)

Indulj el a Tavernától a Fekete Troll és a Nap-kör felé, és nem sokkal Dragomir tábora után belebotlasz Rosiba és Tillbe az úton. Beszélj Rosival, és elmondja, hogy nem bírta tovább Sekob mellett, ezért eljöttek a tanyáról. Ki szeretnének jutni a vadonból biztonságos helyre, ebben kell segítened nekik. Ha Zsoldos vagy, akkor Onar tanyájára kell vezetned õket, ha Lovag, akkor a városba, míg Mágussal természetesen a Kolostorba. Indulj el, és követni fognak. Amint odaértél a megfelelõ helyre, Rosi megszólít, és ezzel a beszélgetéssel vége is a küldetésnek. Ugyanehhez a küldetéshez tartozik a második küldetés, ezt akkor kapod meg, ha Sekob tanyáján beszélsz a házigazdával, még mielõtt Rosit megkeresed. Ebben az esetben lehetõséget kapsz arra, hogy Rosit Sekob udvarára vidd vissza, de ekkor az elsõ küldetés nem teljesül, és Rosi nem kereskedik veled többet. Ez tulajdonképpen azt jelenti, hogy a két küldetés közül csak az egyiket tudod teljesíteni, a másikat semmiképpen sem.

Küldetés: Elvonás (Akil tanyája)

Menj el Akil tanyájára, és kérdezd meg Randolph-ot, hogy érzi magát. Elpanaszolja, hogy leszokott az ivásról, de azóta minden baja van. Létezik egy gyógynövény, ami kigyógyíthatná a dologból, de ezt csak Sagittától lehetne beszerezni, és õ nem tud elmenni oda. A feladatod egyszerû, vedd meg Sagittától a gyógyfõzetet (300 arany), és vidd vissza Randolphnak.

Küldetés: Legénység nélkül nincs utazás (bárhol)

Amint beszélsz valakivel, akit felvehetsz a csapatodba, azonnal megkapod ezt a küldetést. A feladat annyi, hogy toboroznod kell egy nyolc fõbõl álló legénységet a hajódra. A lehetséges jelöltek:

Milten (Kolostor), Lares(Khorinis, kikötõ), Mario (Khorinis, kikötõi kocsma), Vatras(Khorinis), Diego (Khorinis, felsõváros), Lester (Xardas tornya),Angar (Bengar tanyája), Wolf (Onar tanyája, csak ha nem csináltad meg az 'Egyedül és védtelenül' küldetést), Bennet (Onar tanyája), Gorn(Onar tanyája), Lee (Onar tanyája), Biff (bányavölgy)

Küldetés: Ki lesz a kapitány? (bárhol)

Ezt a küldetést felveheted úgy, hogy tanácsot kérsz a legénységedtõl, hogy ki legyen a kapitány, de mehetsz közvetlenül a jelöltekhez is. Három kapitány közül kell választanod, és mindegyiknél meg kell csinálnod egy küldetést is.

Jorgen (Kolostor): csináld meg a 'Vissza a toronyba' küldetést

Torlof (Onar tanyája): kérdezd Torlofot a tengerészetrõl, és elmondja, hogy csak akkor lesz a hajód kapitánya, ha a bányavölgyben beengeded az orkokat a várba. Menj át a bányavölgybe, és a várban a rácsos kapu jobb oldalán (belülrõl nézve), a mellvéden találod a Fõkapuõrt. Ide a barakképületen keresztül tudsz bejutni. Verd meg a kapuõrt, és vedd el a kulcsát. Menj be a kapuszobába, ami errõl a mellvédrõl nyílik, és bent húzd meg a kapcsolót. Ha megvagy, menj vissza Torlofhoz. Így már hajlandó kapitányként elszegõdni a hajódra, egészen pontosan 2500 aranyért...

Jack (Világítótorony): menj fel Jack-hez a világítótoronyba, és kérdezd a tengerészetrõl. Beszélj vele tovább errõl a témáról (tehát ne mondd neki azt, hogy csak egy ötlet volt), és végül arra a következtetésre jut, hogy kellene valaki, aki vigyáz helyette a világítótoronyra. Tud is egy jelöltet a dologra: Brian, Harad régi tanonca. Menj a városba, és beszélj Brian-nel, majd menj vissza a világítótoronyba, és máris felfogadhatod Jack-et kapitánynak.

Küldetés: Vissza a Toronyba (Kolostor)

Ez Jorgen kapitányi küldetése. Pyrokarral kell beszélned, hogy Jorgen a kapitányod lehessen, és tõle kapod ezt a küldetést. A feladat egyszerû: Xardas tornyát kell megtisztítanod a démonoktól (a legfelsõ szinten a Démonlorddal vigyázz). Ha elvégezted a feladatot, beszélj újra Pyrokarral, majd Jorgennel.

Küldetés: Egy hajóra van szükségem (Kolostor)

Ezt a küldetést akkor kapod, amikor a Kolostor titkos szobájában megtalálod a tengeri térképet Irdorath szigetéhez (pontosabban akkor, amikor megnézed ezt a térképet). Elsõ lépésként legénységet kell toboroznod, és találnod kell egy kapitányt is. Amint találkozol valakivel, akit felvehetsz a csapatodba, megkapod a 'Legénység nélkül nincs utazás' küldetést, illetve ha egy csapattagtól megkérdezed, hogy szerinte ki lehetne a kapitány, akkor megkapod a 'Ki lesz a kapitány?' küldetést is. Ezek felvételével nem nagyon kell foglalkoznod, automatikusan fel fogod venni õket, a másodikat például úgy is felveheted, hogy a leendõ kapitányjelöltet megkérdezed, hogy elvállalná-e. Csináld meg azt a két küldetést, mielõtt ezt folytatod. A hajót, amit meg kell szerezned, a kikötõben találod, menj le egészen a kikötõ déli végébe, és innen egy sziklakapun keresztül jutsz a Lovagok mólójához. Lovagként és Mágusként egyszerûen megszerezheted a hajót, csak beszélj az õrökkel. Zsoldosként azonban más a helyzet. Elõször beszélj Lee-vel a hajóról, majd menj a városba, és beszélj a bíróval. Egy engedélyt kell szerezned tõle, amihez mindössze az kell, hogy megcsináld az 'A bíró lakája' küldetést (lásd Harmadik Fejezet, Csapatfüggõ küldetések). Ha azt a küldetést teljesítetted, akkor most megzsarolhatod a bírót, és máris készít neked egy engedélyt. Ezt kell felmutatnod az õröknek, hogy felengedjenek a hajóra. Amint feljutottál, Girion lejön a felsõvárosból a hajóhoz, beszélj vele, majd beszélj a kapitányoddal. Megkapod a kapitányi kabin kulcsát, nincs más dolgod hátra, mint bemenni a kabinba (a hajó tatján, a felsõ szinten találod), és hátramenni az ágyhoz. Amint végetér a hajóút, kezdõdik az utolsó fejezet

Csapatfüggõ küldetések

Küldetés: Az ork elitharcosok hordája (Khorinis, felsõváros - Lovag)

A hágó és a Taverna közötti úton (de sok más helyen is) találkozni fogsz ork csapatokkal, vagy magányos ork hadvezérekkel. A hadvezéreknél különleges gyûrûk vannak, ezekbõl kell egyet elvinned Lord Hagennek, hogy elkezdhesd a küldetést. Beszélj vele az ork csapatokról, és add oda neki az elsõ gyûrût. Azt a feladatot adja, hogy találd meg az orkok parancsnokát, és annyit a hadvezérek közül, amennyit csak tudsz; a gyûrûiket pedig add le neki. Beszélj Ingmarral, és õ azt mondja, hogy az ork parancsnok általában közel tanyázik a prédájához, azaz ezúttal a városhoz. Azt is elmondja, hogy a parancsnok valószínûleg egy barlangban húzta meg magát. Menj ki a városból a déli kapun (Lobart tanyája felé), és rögtön a kapun kívül fordulj jobbra. Kövesd végig a városfalat, egészek a hegyekig, majd kerüld meg a hegyeket az erdõn keresztül. Ha a sziklafalat végig a jobboldaladon tartod, akkor hamarosan egy szurdokba jutsz, ennek a végén pedig egy barlangot találsz. A barlangban megtalálod az ork parancsnokot, öld meg, és vedd el tõle az orkok haditérképét (meg a lovag rúnát is). Nézd meg a térképet, majd járd be az összes pirossal jelölt helyet. Mindenhol találsz legalább egy ork hadvezért, öld meg õket, és gyûjtsd össze a gyûrûiket. Összesen 22 gyûrût kell még megkeresned, ezeket add le Lord Hagennek. A küldetést csak az utolsó fejezetben fogod tudni befejezni, az utolsó ork parancsnok gyûrûjét kell leadnod Girionnak a hajón.

 

Tippek az Ötödik Fejezethez

- Lélek Elixír, Élet Elixír: mindkét elixírbõl vehetsz egyet Zuristól ebben a fejezetben (a város piacterén).

- Vakondpatkányzsír: mivel ehhez a tárgyhoz nagyon nehéz korábban hozzájutni (ebben a leírásban sem találod még meg), ezért ez itt az alkalom, hogy szerezz egyet. Amint feljutsz a hajóra, menj le a raktérbe, és a földön találsz egyet. Ezután menj el a nagy északi erdõben abba a barlangba (északon, középen), ahol egy vasrács zárja el az utadat. A zsírral végre el tudod fordítani a csörlõt, és bejutsz a barlang többi részébe.

Hatodik Fejezet

Egy átvezetõ videó után kis legénységeddel megérkeztek a szigetre, ahol Irdorath Csarnokai, a gonosz legfõbb temploma található. Az egyetlen küldetés ebben a fejezetben az 'Irdorath Csarnokai'. Ha esetleg a negyedik fejezetben az utolsó sárkány után nem töltötted fel Innos Szemét, akkor ezt itt és most tedd meg.

Küldetés: Irdorath csarnokai

Ez a küldetés kell ahhoz, hogy bejuss a fõellenfélhez. Elõször is menj le a hajóról a rámpán, és indulj el egyenesen elõre. Itt nem fogsz elágazásokat találni, egyetlen úton lehet haladni egészen a csarnok faláig, ahonnan egy barlangban kell továbbmenned. Két kitérõt tehetsz azért, rögtön a hajónál balra találsz néhány tûzvaránt, a barlangbejárat elõtt pedig jobbra van még egy ork sámán egy kis emelkedõ végén. A barlangot követve egy nagyobb terembe jutsz, ahol az orkokon kívül egy Barlangi Troll is van. Innen van egy kijárat egyenesen lefelé, a terem túloldalán, illetve egy másik, egy kõteraszon, a baloldali fal végében. Menj elõször a kõterasz felé. Itt találod az ork vezért, akinél találsz egy kulcsot. Amikor ebbe a terembe érsz, kapsz egy naplóbejegyzést is, de mivel pillanatnyilag nem látsz továbbvezetõ utat, menj vissza a trollos terembe. Menj most a hátsó fal kijáratán, és egy kis raktárba jutsz, amiben három ajtó van. Menj be mindegyiken (az ork vezér kulcsára szükséged van ehhez), és a tárgyakat szedd össze, illetve beszélj Pedro-val. Ne öld meg, hanem inkább vezesd vissza a hajóhoz (az úton megint orkok lesznek, és a hajót is megtámadták közben). A hajón beszélj vele újra, és kérdezd meg tõle, hogy juthatsz a sziget belsejébe. Beszélj Miltennel, és mondd meg neki, hogy megtaláltad Pedro-t. Ha elhoztad magaddal Mario-t, akkor most beszélj Lesterrel, és megtudod, hogy õ lelépett a hajóról az ork támadás alatt, illetve azt is, hogy õ valójában végig Beliar oldalán állt.

Menj vissza a barlangba, egészen az ork fõnök szobájáig. Itt mind a jobb-, mind a baloldali fal hátsó részén találsz egy fáklyát. Ezek a fáklyák nem világítanak, ezért nem könnyû észrevenni õket, egy 'Fény' varázslat sokat segíthet itt. Elõször húzd meg a baloldali fáklyát, majd a jobboldalon lévõt. Ez utóbbi egy kicsit trükkös, ha közvetlenül elé állsz, akkor nem tudod meghúzni, úgyhogy menj egy-két lépést hátra, amikor ezzel próbálkozol. Menj át a titkos ajtón, ami a szoba hátsó falában megnyílt, de vigyázz, a következõ kis teremben a bal oldalon egy Kutató áll, ha közel vagy hozzá, amikor meglát, akkor megátkoz (ha nincs veled Vatras, akkor ez ellen itt már semmit nem tudsz tenni). Menj tovább a járatokon, amíg egy nagy barlangcsarnokba jutsz. Ezt alaposan derítsd fel, szedd össze az össze sárkánytojást, és a csarnok végében, a ládák mellett találsz egy régi levelet is, ezt olvasd el. Ha minden megvan, beszélj a terem baloldalán Feodaronnal, a tûzsárkánnyal, majd amikor megtámad, öld is meg.

A sárkány mögött egy szakadékot látsz, aminek a túloldalán két õrtorony magaslik. Ha elolvastad a régi levelet, akkor már valószínûleg tudod, mit kell csinálni: fogj egy íjat (számszeríj is jó), és mindkét toronyban lõdd meg a híd kapcsolóját. Rögtön látni is fogod az eredményt, egy híd kúszik ki a másik oldal padlózatából, és átíveli a szakadékot. A tornyokat átkutathatod (vigyázz, a baloldali torony elõtt itt is van egy Kutató), majd indulj tovább. Egy templom bejáratához jutsz, menj be, és menj át az elsõ ajtón, amit a jobboldali falban találsz. Egy kis laboratóriumba jutsz, mindenképpen vedd magadhoz a receptet és a naplót, illetve olvasd is el mindkettõt. Az alkímia-asztalnál elõször töltsd fel újra Innos Szemét, majd készítsd el a Sárkánytojásitalt, amit igyál is meg rögtön.

Menj vissza a folyosóra, és indulj el a másik irányba. Amint átmész a boltív alatt, kapsz egy új naplóbejegyzést, és megtámad egy csapat csontváz, egy árnyéklord kíséretében. Öld meg õket, és az árnyéklord kulcsával nyisd ki az ajtót a jobboldali falban. Ha magaddal hoztad Mario-t a szigetre, akkor õt a következõ nagyobb teremben találod, öld meg a csontvázaival együtt. Menj tovább az egyetlen átjárón, és egy kör alakú terembe érsz. Veled szemben egy zárt ajtó van, jobbra és balra minden átlóban egy-egy lépcsõ (összesen tehát négy), illetve ha a terem közepén állsz, akkor pontosan jobbra és balra pedig egy-egy ajtó látszik. Az ajtók egy-egy kisebb terembe vezetnek, ahol semmi nincs, csak két-két kapcsoló. Ezek az ajtók zárva is vannak, de ha elindulsz valamelyik átlós lépcsõn, akkor az út végén, a rácsnál megjelenik a Kulcsmester, és az õ megölésével hozzájutsz az ajtók kulcsához. Attól függõen, hogy ezeket milyen sorrendben húzod meg, kinyílik az adott oldalon, az egyik átlós lépcsõ végén lévõ teremben egy rács. Végig kell járnod mind a négy átlót, és ott aktiválnod kell az adott járathoz tartozó nyitószerkezetet. A járatok végén talált kapcsolókat a következõ sorrendben kell aktiválnod (az irányok a kör alakú terem közepén állva, a zárt ajtó felé nézve értendõk):

  • Baloldalon felfelé: Középsõ, Jobb, Bal
  • Baloldalon lefelé: itt csak egy kapcsoló van.
  • Jobboldalon felfelé: Középsõ, Bal, Jobb
  • Jobboldalon lefelé: elsõre itt is csak egy kapcsoló van, de miután ezt megnyomtad, rögtön három lesz. A kombináció: Bal, Középsõ, Jobb

Amint ezzel kész vagy, menj vissza a kör alakú terembe, nyomd meg mind a négy frissen kiemelkedett kapcsolót, majd a kiemelkedõ ötödik kapcsoló megnyomására végre kinyílik az ajtó is. Menj át rajta, és intézd el a Feketemágust az oszlopcsarnokban, majd vedd el a kulcsát és a levelét. A papírt olvasd is el rögtön, és a jobboldali fal hátsó felén lévõ teremben megtalálod a Hatalom Szemét. Menj az oszlopcsarnok végében a hatalmas kétszárnyú ajtóhoz, és nyisd ki a varázsige és a szem segítségével. Ha nem sikerül, akkor állj hátrébb, néhány lépésnyire kell állnod az ajtótól, hogy a dolog mûködjö

Az ajtó túloldalán, a lépcsõ tetején vár rád a fõellenfél, a beszélgetés után már csak õt kell megölnöd. A videó után indulj vissza a hajóhoz, és útközben beszélj a legénységed néhány emberével, akik utánad jöttek. A hajón beszélj a kapitánnyal, és már nézheted is a játékvégi filmet, illetve a stáblistát.