Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

 A Videót megtekintheted nagyobb felbontásban Innen.

Gothic IV - Arcania - Alapfelépítés
Áttekintés - Arcania

Néhány napja a német PCGames weboldal megjelentetett egy alapos áttekintést az Arcania játékról. Az áttekintés először a PC Games nyomtatott magazin (2009.06.20) 08/09 számában jelent meg. Az áttekintés bizonyos részeit lefordítottuk és zanzásítottuk itt a WoG-on.

Az Arcania: A Gothic Tale - fejleszteti a német Spellbound stúdió, kiadja a JoWood - sok Gothic rajongót szeretnének visszahódítani. Időközben az eredeti Gothic fejlesztő csapat, a Piranha Bytes a Risen című játékon dolgozik, ami egy új, a Gothic szellemiségére épülő szerepjáték.

Izgalmas párbaj lesz ez. Sok RPG rajongó elmélkedik arról, vajon melyik játék lesz jobb, az új vagy az igazi Gothic? Az áttekintés szerzői amellett döntöttek, hogy fair módon a saját véleményüket fogják szavakba önteni. Ezért vonatra ültek és elzötyögtek Kehl am Rhein-ba és bekopogtattak a Spellbound ajtaján, majd alaposan szemügyre vették a játékot.

Az Arcania játék nagy része teljesen egy új szigeten játszódik, ahol egy új vadiúj Névtelen Hős lép színre. A fiatal kalandor felfedezi, hogy faluját porig égette III. Rhobar király serege. Bosszút esküszik és elhatározza, megerősödik annyira, hogy képes legyen letaszítani Rhobar királyt a trónjáról. Az új hős több, az előző játékokból már ismert karakterrel is találkozik majd. Többek közt Diegoval és a varázsló Xardasszal. Az Arcaniában az ember két szigetet járhat be, amit tulajdonképpen a játékvilág 90%-át alkotja. A játékvilágot nem korlátozza semmiféle látható határvonal, csupán a szokásos "láthatatlan" határok. Pl. a NH nem úszhat a víz felszínén vagy annak mélyére a végtelenségig.

A legnagyobb sziget tíz részre van osztva, melyeket fokozatosan lehet felszabadítani és felfedezni. Például a játékosnak el kell jutnia a fő küldetésben egy bizonyos pontig, hogy az új zónába belépést nyerjen. A fejlesztők mottója a "fókuszáljuk a játékos figyelmét előre" volt. Általánosságban szólva: a játékosnak nem kell majd folyton visszarohangálnia a már felfedezett területekre. De ez persze nem azt jelenti, hogy a játékot egy szűk mederbe terelték volna. Ennek ellenére az ember egy összefüggő szabadon elérhető világban mozoghat, amely lehetővé teszi a játékos számára, hogy bármikor visszatérjen a korábban már felszabadított területekre.

A Risentől eltérően a játékos nem csatlakozhat céhekhez, bár öt céh lesz a játékban: harcosok, mágusok, kereskedők, kószák és alkimisták. A frakciók sem kötődnek többé közvetlenül a fő küldetésszálhoz. A játékban sok mellékküldetés lesz majd, de csupán egyetlen végkifejlet. A karakterfejlesztésben több szabadságot kap a játékos: bárki lehet mágus, íjász vagy kardforgató. A képességpontok most már szabadon felhasználhatók a "közelharci", a "távolsági harc" és a "mágia" képességek fejlesztéséhez tanár igénybevétele nélkül. Ámbár a céhektől felvett speciális küldetések teljesítésekor kapott speciális pontok csupán az adott képességek fejlesztésére szolgálnak. Bármely szakma kitanulásához azonban még mindig szükség lesz tanárokra. A PCGames szerint a szakértelem most egyértelműen fontosabb szerepet játszik, mint az eddigi Gothic játékokban, ami azt jelenti, hogy a legjobb eszközök csak a szakképzettség által érhetők el.

Általában a hős gyorsabban mozog a közelharcban és folyamatos kardcsapások mérhetők bármely irányban. A támadáshoz a bal egérgomb, a védekezéshez a jobb egérgomb használatos. Kombó támadások megtanulhatók a játék során és egy különösen erős kardcsapás is elsajátítható lesz. Az előző részekhez képest kevesebb varázslat lesz, de a varázslatok fejleszthetők lesznek. Egy tűzlabda a legegyszerűbb szinten csupán egy kis lövedék, de a hármas szinten egy gigantikus hullámmá válik, amely széles sugárban sebzi meg az ellenfeleket.

E pillanatban egy óriási, gyönyörűen kidolgozott, bár emberektől és állatoktól mentes táj van csaknem teljesen készen. Akad néhány NPC a négy legnagyobb városban és a sok kis faluban, ámbár még nem sétálgatnak. Sok ház lesz elérhető a végső játékban, de nem mindegyik. A háború miatt számos ház ajtaja lesz bedeszkázva. A JoWood és a Spellbound még nem tisztázta le, mely házak lesznek megnyitva és megtöltve NPC-kkel, akik a későbbi mini-frissítésekkel újabb küldetésekkel szolgálhatnak majd. A város felfedezésekor az ember egyértelműen láthatja majd, mi hiányzik: sok ház belső tere nélkülözi majd a bútorokat és a dekorációt. De ne essetek pánikba, a játék még az Alfa-fázisba sem került át.

Azt már bizonyos, hogy a teleport kövek adott helyen lesznek jelent a játékvilágban, ahogy a Two Worlds-ben is. Ha aktiválásra kerültek, az ember egyiktől a másikig "utazhat" velük. Az utazás ezen módja csupán néhány másodpercet vesz majd igénybe, tehát ami a betöltéshez szükséges. Egyéb esetben a világ folyamatosan kerül betöltésre, így kerülve el a betöltési időket.

Per pillanat sok tisztázatlan dolog van még: Vajon a párbeszédek tipikusan nyersek és cinikusak lesznek? Jó lesz a sztori? A küldetések hitelesek és gazdagon árnyaltak lesznek? A játékvilág élettel teli lesz? Megfelelő lesz-e a kiegyensúlyozás? Jelenleg az ember csak spekulálhat. Az Arcania sok elemét már teljesen kifejlesztették, de még nem építették be a játékba. Ha végre egyszer megteszik, akkor tudják csak eldönteni, hogy vajon tényleg működik-e, vagy sem. Szóval azt a bizonyos "2009 telét" határidőnek még közel sem kell annyira komolyan venni.


Megjegyzés a játékról.:
A Gothic IV - Arcaniaban, amikor megölsz valamit és egy húscafattá válik az remélem nem úgy lesz. EZ BIZTOSSAN nem fog tetszeni senkinek sem és ki fogják javítani.A Videón látni ahogy óriási húsdarabbá válig az amit megölünk. NAGYON remélem, hogy ez, majd ha kiadják a Gothic IV - Arcania -t, akkor nem így lesz vagy később patchet adnak ki erre. Továbbá azzal sem értek egyet, hogy nem az eredeti hőssel leszünk már a IV. részben, hanem egy új hőst kapunk. Másik dolog meg az, hogy eddig én csak egy fajta páncélt láttam a videókban az emberen. Egy lovagi páncélt. Remélem lesznek KASZTOK és a hozzájuk tartozó PÁNCÉLOK, FELSZERELÉSEK is. Viszont alapjába véve az egész játék fizikája kinézete a videókat nézve tetszik csak ezen a néhány felsorolt dolgon kéne még javítani.

USA, 2009. június 4.:
Hogyha nem ismered még a Gothic hősi akció RPG sorozatot, akkor számodra nem jelent semmit az, hogy az Arcania a negyedik része a sorozatnak és más fejlesztő kezébe került. Az Arcania egy óriási új világban új főhős szerepébe helyez téged. Most a Névtelen Hős a gonosztevő, a föld hatalomtól megrészegült uralkodója, aki a játék elején porig égeti a szülőfaludat.

Egy kis szigetről indulsz és fokozatosan sajátítod el az alapvető mozdulatokat és harcot, de hamarosan megnyílik előtted egy nagyobb sziget és hét különböző kultúrával találkozol a játék során, amely feltételezhetően úgy 70 óra játékidőt biztosít. Minden kultúrának megvannak a különböző páncél szettjei és fegyverei, s mindegyiket magadra öltheted vagy beteheted a karaktered felszerelésébe. Elég tetemes mennyiségű felszereléshez juthatsz kalandjaid során az egykezes kardoktól kezdve a nagyobb kétkezes buzogányokon, fejszéken át az íjakig és nyilakig, és még sorolhatnánk.

A Mágia is a rendelkezésedre áll majd, tehát használhatsz Tűzlabdákat stb a kardok és íjjak helyett. Erőd fokozásához adott lesz egy képesség fa, mely néhány ágazatból épül fel és lehetővé teszi különböző játékos stílus kialakítását, amely kényelmesebbnek bizonyul majd, mint ahogy az a Gothic 3 képzési rendszerében működött. Céhek lesznek, amihez csatlakozhatsz, néhányuk a harchoz kötődik, néhányuk pedig harc nélküli elveket vallanak, ami több képességhez és játék opcióhoz enged hozzáférést.

Az óriási játék világban az aktuális ellenfelek elleni harcok esetében használható lesz egy fókusz rendszer, amely meghatározott ellenfelekre összpontosít. Ez használható a távolsági harcnál is, bár ha időt szakítasz a fejlődésre, és a fókusz mód nélkül célzol be egy ellenfelet, nagyobb sebzés okozol. Közelharci kombóknál egy fegyver suhintás után rövid ideig kéken ragyog majd a penge. Ha ismét megnyomod a támadás gombot, egy támadó mozdulatsort végez a karakter, és ha elég jó vagy már, akkor többszörös csapást is bevihetsz a kombókkal. Az összefüggő támadás aktiválás ideje minden alkalommal csökken, úgyhogy elég jó reflexekkel kell rendelkezned ahhoz, hogy folyamatosan képes legyél a kombó ritmusát tartani, ami nagy Witcher-szerűnek tűnik.

Az előző Gothic játékoktól eltérően ebben sokkal kényelmesebb környezeti navigáció lesz egy küldetés követő és egy mini-térkép segítségével. A teleportkövek is megjelölésre kerülnek a térképeden, hogy gyorsabban utazhass a világban. Persze ha jobban el szeretnél mélyedni a kalandokban, nem kell igénybe ezeket a lehetőségeket.

A harcon kívül más tevékenységet is folytathatsz majd a játékban, mint például a kovácsolás és az alkímia. Az NPC-kel való érintkezésnek teljes mértékben "hangot adunk", és a játékban teljes éjszaka-nappal ciklusok lesznek, no meg becsempésztünk csinos vizes effektusokat, amikor az eső esni kezd, amitől úgy fog kinézni a karakter meg a környezete, mintha tényleg elázott volna.

Reméljük, az Arcania nagy örömet okoz majd, ha 2009-2010 telén megjelenik PC, Xbox 360, PlayStation 3 platformra, ami elég komoly kínálat az RPG rajongók számára.

Forrás: http://www.ign.com/



Videó a Gothic IV - Arcania -ról->  Klikk ide a megtekintéshez

A rajongók kérdéseire válaszolt Dietrich Limper, a Spellbound Community Managere. Az Arcania címet nemcsak azért kapta a játék, hogy a  harmadik résztől megkülönböztesse magát, hanem a világba áramlott rengeteg mágia miatt, amely szép kis káoszt okozott. 10 évvel a harmadik rész után látjuk viszont főhősünket, aki annyira megöregedett, hogy bottal jár és egyetlen kör alatt csak két lépést bír a földön erőtlenül csoszogva araszolni.. Valójában kicsit megöregedett, ám még mindig legjobb formájában van, így masszívan el képes látni mindenféle szörnyek baját. A Spellbound nem veszi át a G3 kiegészítő - Forsaken Gods - fejlesztését. Segítenek mindössze.

Egyelőre nem árulják el, melyik enginet használják és milyen kiegészítőkkel fejlesztenek. A képeken azonban SpeedTree fákat láthatunk, amelyeket jelentősen felturbóznak a  jövőben. Mivel a Spellbound előző játékaiban rengeteg volt az átvezető mozi, a Gothic 4-ben is szép kövér renderelt részekre számíthatunk.

A látványvilág és ruházat megalkotáshoz tanulmányozták a középkori kultúrák felszerelését. Segített ebben, hogy orosz, francia és német emberkék teszik ki a csapat legnagyobb részét, így ők saját hazájukban alaposabban körül tudtak nézni cool ötleteket illetően.

Hosszabb utazásaink során változik az éghajlat és a környezet stílusa a megfelelő Európai részekre hajaz. A földrészek töltését stream módban oldják meg, hogy ne vegyük észre. Elbűvölő hölgyek száma emelkedik a Gothic 4.-ben és mi döntjük el, milyen viszont folytatunk velük. A mágikus pajzs elég nagy szerepet játszik és a Gothic 2. élvezetes Főnök Szörnyeihez hasonló megoldásokat láthatunk.

A gyönyörű tájak mellett jó adag földalatti labirintus és szörnytanya végigmészárlására nyílik lehetőség. Orkokkal találkozunk megint, de nem kapnak már akkora szerepet, mint a G3-ban. Ettől eltekintve G3-as fejlettségűek maradnak és néhányukkal még dumálhatunk is. Ló és más hátasállatok bekerülése egyelőre nem eldöntött.

Harcra koncentrálnak főképp: elsőnek az működjön tökéletesen.